Gå til innhold

huff.. hvorfor spyr hun så ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg la inn ett innlegg i går men fikk ikke sett om eg fikk noe svar... og klarer ikke finne det igjen... så jeg lager et nytt idag..

snuppa på 22 mnd har på under tre uker spydd tre ganger. først så spydde hun en fredag da hun våknet i 6 tiden. spydde masse frem til kl var 9. da var hun ferdig å spy.. onsdagen etterpå spydde hun igjen. men hun spydde bare et par ganger i løpet av en time ca... så var det over.. natt til i går (som da er ca to uker siden sist) spydde hun igjen. masse masse over hele sengen vår... så var hun helt fin igjen på dagtid ig år.. men så våknet hun i dag og var så slapp osv. og plutselig så spydde hun igjen.. var slapp en stund etterpå men en time etterpå eller noe var hun helt fin. har vært helt vanlig resten av dagen i dag...

hva kan det være? bare et virus? eller noe annet? vet det går mye spysyke rundt her.. og i barnehagen hennes..

eg er sykemeldt denne uken så har hatt henne hjemme i dag og i går.. men kunne tenkt meg at hunv ar i barnehagen et par timer imorgen. men kan eg sende henne der om hun er fin i morgen tidlig? hun spydde i dag kl 07.30 ca..tenkte å levere henne i 10 tiden og hente henne i 14 tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ha blitt smittet IGJEN av omganssyken:-( Ikke så veldig uvanlig det.

Det sies at dem skal være hjemme 48 timer etter siste gangen de kastet opp. Så ville holdt henne hjemme i morra også. Kjedelig å smitte andre barn, og så kanskje få det igjen en gang til selv.

Skrevet

må man virkelig være borte 48 timer?blir jo å bruke alle sykt barn dagene på en spysyke da....men slipper jo det denne gangen heldigvis siden jeg er hjemme uansett...

men vil jo ikke at hun skal smitte noen andre..men føler jeg trenger litt fri i morgen på dagen.. men vi får se... om hun er like i topp form som i dag så tror jeg kanskje jeg sender henne et par timer. kan ev ringe barnehagen og høre

Skrevet

Ja, de MÅ være borte fra bhg så lenge for å unngå smitte! Er jo nettopp pga at foreldre sender barna i bhg for tidlig at det blir så mange runder med omgangssyke.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt når su skriver at du trenger litt fri, og at du kan sende henne et par timer. Om det er omgangssyke hun har, har kanskje smittet mange i løpet av et par timer.

Skrevet

vil jo ikke at hun skal smitte noen.. men kan ikke helt skjønne at man må være hjemme i to døgn etter at man har spydd... nå har vi vært heldig de andre gangene for da har hun spydd en fredag og sist var en onsdag som jeg hadde fri og hun var hjemme torsdagen med meg og... men nå har hun jo vært helt fin i hele dag og hele går..utenom når hun spydde i morges.

lurer på om det kan være noe hun har spist eller noe som hun ikke tåler. men kan det komme mange timer etter at hun har spist det? siden det er jo på natten og morgenen hun har spydd

Skrevet

Hvis det er noe smittsomt, så har de smitten i kroppen i opptil 48 timer etter siste oppkast/diare. Derfor er det veldig viktig at de holdes hjemme.

Det kan jo være at det er noe hun ikke tåler også, men er jo ikke lett å si.

Skrevet

men hvordan vet man om det er smittsomt? hverken jeg eller pappaen har fått det... og hun ligger jo oppi med oss om natten.. og hun spydde utover hele meg natt til i går liksom...samme med sist gang hun spydde...

Skrevet

For å si det slik, du og pappaen kan fortsatt bli syke:-( Du kan bli syk i opptil 5-7 dager etter hun var syk.... At dere ikke fikk det sist hun hadde det, var vel flaks da. Ikke alltid at man er mottagelig. Her har barna hatt det uten at vi voksne har blitt syke, eller at bare en av oss har blitt syk.

Jeg hadde ihvertfall blitt rimelig forbannet på deg hvis datra mi hadde blitt smittet av datra di for at du ikke orket å ha henne hjemme når hun var syk... 48 timers regelen er der for en grunn:-)

Skrevet

Helt enig med deg, 2 Lykketroll.

Så lenge du har mulighet til å være hjemme uansett, så bør du tenke litt på de andre barna i bhg.

Skrevet

Kan også være allergi av et eller annet slag.

Jeg reagerer sånn på enkelte melkeprodukter.

Så kanskje følge med på hva hun spiser og drikker forut for slike hendelser også!?

Skrevet

Kunne ofte ha trengt fri jeg, men jenta mi får gledelig være hjemme i minimum 48 timer etter siste tømmin ved omgangssyke. Oppkast og diarè og for den saks skyld.

Skrevet

Hehehehe må jo le litt da... Det er p.g.a foreldre som deg som leverer halv_syke barn i bhg at snuppa di får det hele tiden... Du er jo hjemme, la henne også få være hjemme å bli frisk slik at hun ikke smitter andre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...