Fornøyd med tøybleier Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har hatt mye kynnere siden uke 20. Har vært sykemeldt både 60 i 2 uker, 100% i 3 uker og er 60% nå igjen. Sykemelding pga både kynnere, kronisk migrene og bekkenplager. Siste 2 ukene har jeg ikke hatt migrene og det er jo en helt ny verden siden jeg har nesten hatt konstant hodepine siden september! (jobbet de siste 2 1/2 ukene). Men til det jeg lurer på: Jeg jobber som sagt litt igjen, var kjedelig å være hjemme + at det er ingen andre enn meg som kan lære opp vikaren til min stilling (veldig lite firma). Torsdag hadde jeg veldig mange kynnere (mellom 15 og 20 stk). En time var det 5 stk, men ikke så ofte de andre timene. Ikke regelmessig i det hele tatt, men ubehaglige nok til at jeg krøker meg litt og må puste meg gjennom dem. Magen var også innmari hard hele torsdag, fredag, lørdag, det gav seg litt på søndag og mandag var helt fin. Jobbet tirsdag i 4 timer og ble hard igjen. Dette er ikke kynnere for det er mer konstant. Samtidig som jeg innimellom føler veldig press nedover. Er det noen andre som har det sånn? Jeg har tenkt å bli 100% fra April av igjen, så det er jo bare to uker til. Har snakket med mange om kynnere og du skal ha veldig mange før det blir alvorlig, men jeg er mer bekymret for den harde magen og dette trykket..... noen som vet noe? Jeg har time hos legen (for sykemelding) og time på helsestasjonen uken etter påske. Burde jeg prøve å komme innom HS før påske eller holder det å vente? Noen andre som har hatt liknende? Sorry dette ble langt.... glemte å nevne at jeg er 28+1 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 jeg har det slik.. vært sånn siden uke 26 er uke 33 nå.. blir bare verre her.. magen er helt hard hele tiden.. jm hadde aldri set en så hard konstant mage som min.., er til kontroll hver uke på sykehuset nå.. men alt ser greit ut:)
TussiLussi Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Som 3.gangs har jeg også kjent mye på kynnere, vanskelig å skille de fra hverandre i perioder fordi de har kommet så tett at det mer kjentes ut som magen konstant var hard. Jobbet 50% den siste mnd før permisjon, men hadde like mye kynnere. Da jeg gikk ut i permisjon og kunne ha et helt annet tempo, roet det seg ned, og nå i uke 38 er det nesten ikke plagsomt lengre - kjenner de kommer og går, men må ikke " puste meg gjennom" eller slutte med det jeg gjør. Tror kroppen samtidig med at den forbereder seg også sier ifra at man skal ta hensyn til at man er gravid - og at man skal ta det med ro. Ville derfor ha snakket med lege om du burde jobbe 100% ( for det var vel det du mente i april?) eller fortsatt tatt det litt med ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå