Gå til innhold

ang. fosterlyd...kan noen se her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen igår, vi skulle prøve å finne forsterlyd da men fant ingenting, leita lenge... var 13+2 da i følge menstermin. skulle komme tilbake om ei uke. håper på å høre noe da, ellers blir jeg sendt til ultralyd... noen andre som ikke har hørt den på ca samme tid? blir litt bekymra.. har egentlig tatt det veldig med ro i svangerskapet men nå er jeg litt nervøs...:( håper på tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor ville ikke lytte etter hjertelyd før jeg var minst 15 uker på vei, fordi det tidligere kan være vanskelig å høre den. Tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Skrevet

det skjønner jeg.. jeg var inne hos legen etter UL da, men i uke 17/18, og da sa ho det at det er ikke sikkert at vi hører noe.. for hos noen er det for tidlig. men vi fikk høre det.

men når legen min sier det er tidlig i 17 uke, så er vel 13 tidlig?

sa legen ingenting da?

Skrevet

Samme her, min ville heller ikke lytte etter lyd, davar jeg 13+6.

Grunnet unødig bekymring om de ikke fant den, mye susing under lyttingen så tidlig også. Så jeg venter til UL og gleder meg til den=)

Skrevet

han mente det var vanlig rundtom uke 14 ca. men han sa jeg skulle ikke bekymre meg. men hvis han ikke hørte noe neste gang skulle han sende meg på UL for min egen del, så jeg slapp å vente helt til ordinær UL:

Skrevet

Da jeg var 14 uker på vei lytta lege etter lyd, men fant ingenting. Legen jeg går til er fødselslege. Var på UL tre dager etterpå, og der var det jo fullt av liv.

Legen fant heller ikke lyden i uke 19, ble da sendt inn på sykehus og da og fant de ei tulle med bankende hjerte.

Jeg er tynn har morkaka bak så ingenting skulle tilsi at det var vanskelig å finne lyd hos meg.

Så det er ingen grunn til bekymring for å ikke finne lyd i uke 13.

Skrevet

Skjønner godt at du bli bekymra. Men som de andre sier så er det nok for tidlig. Egentlig ganske dumt av legen din å prøve å finne den så tidlig, siden sjansen for å finne foster lyden er liten. Det fører jo bare til at du bekymrer deg unødvendig. Både legen og jordmora mi har ventet ganske langt ut i svangerskapet før de prøvde finne hjertelyd.

Skrevet

legen min sa det var like vanlig å ikke høre fosterlys som å høre det! eikke uroe deg, det er som regel bare at det er litt vanskelig å finne noen ganger.

Skrevet

godt å høre jeg ikke er den eneste! de jeg vet om som er høygravide nå, hørte det så tislig så jeg følte meg så unormal.. og hadde så høye forventninger til å få hørt noe. men vi satser på neste gang! hvis ikke blir det UL.

Skrevet

Min lege nå og forrige sv.skap (2 ulike leger),ville ikke engang prøve før i uke 15-16 fordi den er vanskelig å finne så tidlig.Det bare gjør oss urolige når de prøver,men ikke finner så de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...