Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som sliter med tørr hud??

Jeg smører meg hele tiden føler jeg, blir gal! er så tørr på kroppen!!

Bruker A-creme og Body butter fra body shop. hva smører dere andre dere med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Er selv ekstremt allergisk og atopisk, dvs har ekstremt tørr hud, så tror jeg skal ha noen nyttige tips på lager ;)

Hvis du ikke blir bedre av disse kremene kan det feks være pga;

1) Parfyme

2) Vannholdige kremer. Vann tørker ut huden!!!

Selv bruker jeg produkter med minst mulig vann, evt vaselinbaserte. Disse produktene er ofte ubehagelig fete, men nå har det kommet et fint alternativ. Aco har en krem som heter Canoderm. Denne er kjempegod!!! Fås kjøpt på apoteket og er ikke så veldig dyr!

Dersom du sliter med veldig tørre hender vil jeg anbefale Ceridal over natten. Med apotekhansker utenpå, så huden får absorbert kremen. Den er veldig fet, men hjelper godt!!! Jeg vet - sove med hansker!!! Ugh!

Lurt å bruke dusjoljer i stedet for såpe når du dusjer. Såpe tørker også ut huden... Og en fordel å klappe huden tørr etterpå istedet for å gni.

Hvis du ikke er allergisk overfor parfyme er A-dermas X-omega både krem og dusjolje kjempegode produkter. (også fra apoteket) Ellers finnes det mange fine babyoljer.

Håper dette kan være til nytte. Lykke til ;)

Skrevet

Hei

Jeg sliter også med tørr hud i perioder. Det beste je kan gjøre er å ta tranpiller. Det tar kanskje litt tid (en uke eller to) før jeg merker forskjell, men da er det mye bedre og mye mer holbart enn å drive med kremer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...