Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 noen som vet? har sånn medisin inn i tannen nå som skal ligge der en stund, men må rotfylle innen 3 mnd sier tannlegen min. noen med erfaringer? noen tannleger her? hva med røntgen, og kan man gå med sånn 'medisin' lenge i tannen når man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 nei det er ikke anbefalt å ta fyllinger i tennene når man er gravid, det står i råd fra helsemyndighetene, så da er det best å vente. Jeg skulle også rotfyllt, så jeg spurte jordmor, det var hun som sa det.Men jeg var hos tannlegen,han la på noe midlertidig,men det varer bare et par mnd. Du skal ikke ta røntgen heller.
mammalade4 Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg måtte rotfylle da jeg var 5-6 uker på vei. Gikk fint det! Hadde ikke valg for det gjorde så vondt. Det er mer pga av gamle studier de sier at man ikke bør gå til tannlegen, men nå i 2008 så er det bra sikkert. Det har gått bra med både meg og barnet. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Har også rotfyllt og det gikk bare bra.. Når tannlegen skal ta røntgen så får man over seg et tungt bly belte som beskytter magen.. Dessuten så er vi som mammalade4 sier i 2008;) Så det går nokk bare fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå