Gå til innhold

kan man rotfylle når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet?

har sånn medisin inn i tannen nå som skal ligge der en stund, men må rotfylle innen 3 mnd sier tannlegen min.

noen med erfaringer? noen tannleger her? hva med røntgen, og kan man gå med sånn 'medisin' lenge i tannen når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe fare det.. Jeg har rot fylt ei tann, vært mye hos tannlegen i det siste så har tatt både bilder og bedøvelser. Regner med hun ikke hadde gjort det hvis det var farlig. Og tennene må jo fikses..

Skrevet

røntgen skal man helst unnga 3 første mnd. helst hele svangerkskapet hvis det er mulig.. tannlegen min sa idag at det var farligere å fly til syden enn å ta røntgen, for jeg tok røntgen når jeg ikke visste jeg var gravid. så han mente det skulle gå bra;) rotfylling har jeg hørt så mye forskjellig om. men jeg har vært inne til vanlige behandlinger i hvertfall.

Skrevet

Jeg var hos tannlege nå nylig pga en visdomsdtann som må opereres ut snart. Tannlegen der ville ikke ta røntgen og heller ikke operere noe før jeg var ferdig med graviditeten da tanna kunne vente på seg.

Rotfylling er vel ikke noe man utsetter på samme måte, så regner med tannlegne har kontroll på hva de prioriterer å gjøre når vi er gravide.

Skrevet

Sant det med røntgen. Får mere stråling av en flytur enn et røntgenbilde hos tannlegen!

Skrevet

jeg var hos tannlegen får to uker siden pga tannverk i ei visdomstann! hadde ville verken ta røntgen el trekke tanna når jeg var gravid, så han borret og gå meg en midlertidig fylling.. har en følelse at dette er litt forskjellig fra tannlege til tannlege...

Skrevet

Jeg var hos tannlegen og hun ønsket ikke å rotfylle,fordi hun da måtte ta bilder av tanna og dette ville hun ikke gjøre mens jeg er gravid,da måtte jeg selv godkjenne det og frigi henne for evt skader. Dett ville jeg ikke,da kan jeg heller ha den midlertidige fyllingen,til barnet er født,vil ikke utsestte mitt kjære barn for noe som jeg kan unngå. Nok farer som lurer om ikke jeg skal tilfører det noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...