Gå til innhold

Overreagerer jeg???? Glad for svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår er syk for første gang (snart 9 mnd) ...Feber og forkjølet!

I går kveld hadde hun 40 i feber. Tempen er mindre i dag,rundt 37-38 men hun er slapp og ikke i form. Så har det seg sånn at jeg har to svigerforeldre som setter seg selv først hele tiden og siden de skal bort i helgen ringte de sambo istad og sa at de skulle komme i morgen.. Jeg ble så irritert for jeg mener at når hun er syk så kan hun få fred. Jeg synes de er egoistiske som på død og liv skal hit i morgen da de vet at hun er syk. Greit nok at hun kanskje er bedre i morgen,men er jo uansett ikke helt på topp!

Men de er alltid sånn at når de skal noe må de se henne før de drar,med en gang de kommer hjem osv..blir så sliten av det! Vi var hos de på søndag for at vi skulle samles før påske som de kaller det. Dermed så de jo henne da,og de kan jo se henne både man og tirs neste uke før de drar på fjellet. (de ser henne 1-2 ganger i uken ca ellers)

De klarer nok ikke og være her før rundt 18 tiden i morgn, og det er tiden vi pleier og begynne med stell,grøt osv, også legger hun seg ca.18.30-19.00. Det vil hun jo ikke få gjort i morgen og det synes jeg er dumt siden hun er syk. Hun sover nesten ikke på dagen nå heller da hun er vant til og sove ute i vogna. I dag har hun bare sovet i 30 min. derfor var hun kjempetrøtt og sliten og sutrete i ettermiddag. la seg 18.30.

Synes bare at det er så jævlig irriterende at de må hit i morgen når hun ikke er frisk,og de styrer og ordner. Sambo skjønner ikke problemet mitt!!!

Aaaaahhhhhhhhhhh.... Overreagere jeg????

Og dessuten hadde hun nok antageligvis ikke vært syk hvis ikke vi hadde vært hos de på søndag for søstern til sambo var der. Kjempeforkjølet og hadde tatt fri fra jobben fordi hun var syk.. Men sitte der blant babyer og gamle det kunne hun....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer kanskje litt. Dette viser jo bare hvor glade og stolte besteforeldrene er i barnebarnet sitt:-)

Men at de på død og liv skal besøke dere når de vet hun er syk, synes jeg blir litt dumt. Ville ringt og sagt de får komme en annen dag, om ikke at de må komme tidligere fordi dere har en grei rutine på dette å legge henne 18.30-19.00. Og det må de bare respektere...

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Jeg vil ikke ha besøk når ungene er syke, da har vi mere nok med oss selv.

Heldigvis har jeg familie som ber oss si ifra om vi trenger hjelp/avlastning, og venter med vanlige besøk til ungene er friske.

Skrevet

Synes ikke du overreagerer. Hadde de kunnet komme tidligere på dagen, hadde det vært greit, men synes syke barn må få legge seg når de er trøtte og vant til å sove.

Skrevet

Synes det høres koselig ut at de "må" se henne like før og etter en tur, det viser jo at de bryr seg. Mine svigerforeldre hadde ikke sett nurket siden julaften før dåpen forrige søndag, og det er litt sårende at de - i mine øyne - bryr seg så lite. Hadde ikke hatt noe i mot besøk når ungen ikke er så voldsomt syk.

Når det er sagt, synes jeg de kunne kommet tidligere slik at hun får lagt seg når hun skal.

Og en ting til: Det vil alltid være noen som er litt forkjølet og snufsete rundtomkring, man kan ikke gå og irritere seg over at folk er syke i nærheten av jenta di....

God bedring til den lille! ;-)

Skrevet

synes du overreagerer

er det ikke deilig med litt "avlastning", da?? Sikkert kos for jenta di også!!!

hadde det vært annereldes m dine foreldre, forresten? bare nysgjerrig:-)

Skrevet

Synes ikke du overreagerer!

Flott at de vil se jenta ofte,men alt med måte =)

Si ifra da!

Skrevet

Jeg synes du overreagerer litt ja.

Kan du ikke bare la dem komme da, og så legger du bare jenta til vanlig tid. Så få får de sett henne ca. 1/2 time. Hvis de synes det er for lite, får du bare si at det er det som er hennes vanligeleggetid, og den vil du overholde, spesielt når hun er syk. End of discussion.

Skrevet

Litt, men så har jeg to barn og er vant med to barn som konstant er syk. Minsten fikk jo mye rare sykdommer tidlig i livet:)

Skrevet

Synes heller ikke du overeagerer.

Og hvis man er så syk man at ikke kan gå på jobb, så har hun ingenting å gjøre blandt babyer nei.

Tanta til mi lille var syk på julaften, og det blir noe annet, hun har da også selv en datter, så da kan man jo ikke bare avlyse og bli hjemme.

Hun fikk da også lov til å holde datteren vår, som da bare var to dager gammel. Jeg hadde det litt merkelig med det, men det var ganske kort. Og siden det var henne (hun er sykepleier og samboeren lege) så vet jeg hvertfall at hun har god hygiene (hendene) og ikke puster henne rett i fjeset. Litt vanskelig åforklare :-) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...