Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Er det, ehm, vanskelig å gå på bortoverski..? Vel å merke dersom ord som "muskler" og "god kondisjon" er som fremmedord å regne for den aktuelle panikkslagne skiløperen? Jeg har nemlig ikke syslet med denslags vintersport siden jeg var 12 og skiskoene så veldig annerledes ut. Nå er jeg bedt med på påsketur, og jeg frykter i bunn og grunn at jeg kommer til å dø. (Om ikke annet, så av skam fordi jeg suger så totalt på ben/arm-koordinasjon.)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Du ordner en liten motor bak................da er det rett frem hele veien=)
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2008 Og plutselig fikk ordet "jetski" ny betydning? Sweet.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Bortoverski er enkelt og snilt, så lenge du velger snille turer. Og det bør de du reiser med være innstilt på så du slipper å ta den fighten hver morra.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Viktig å være litt bevisst på å bruke hele kroppen på bortoverski, armer, rygg og lår. Man blir fort sliten om man bare drar med få muskelgrupper. Sett trykk - skyv, finn en rytme. Riktig utstyr, stavlengde, smøring. Passer du på alt dette, så kommer nok gamle kunster raskt tilbake:-)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 En ting til: Ugreit å være fortung på ski, så om du rekker en brystreduksjon kan det være lurt;-P
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2008 Sug lut: De er ikke snille. De er trøndere. Som har gått på idrettslinja. Mitt eneste håp er i grunnen en homofil franskmann som ikke snakker og ser ut som om han jobber på kontor. Jeg MÅ jo være bedre enn ham, eller? Født med ski på beina og alt det der...
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Utrolig synd med den lyskestrekken du har påført deg. Eller var det senebetennelse i skulderen. Uansett - god bedring. Mot trøndere fra idreyyslinja funker intet...
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2008 Heldigvis er jeg naturlig brystredusert allerede, men når jeg leser det andre du skriver, skjønner jeg at det er godt mulig jeg trenger en kjapp time med regresjonsterapi i stedet...%-)
Dronningen! Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Du får bli som meg... jeg gjør meg best på after- ski!
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2008 Men det kan jo ikke JEG heller!
Ikkelektuell Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er flink med kakao, da, i sola, på verandaen min i byen, som blir tilholdssted denne påsken. Kanskje du bare skulle drite i ski og satse på kalorier i år? Kakao-kalorier..
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. mars 2008 Hvis jeg får marshma... ehm, marsme... SÅNNE HVITE GREIER MAN KAN GRILLE i, så kan jeg muligens vurdere det. Jo flere kalorier, jo bedre, har jeg hørt. (Regner nemlig med at det er du som byr, når du først sitter der og skryter sånn.)
Dronningen! Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 Trenger ikke kunne ski for å more seg på after-ski... Vi kan kanskje kalle det after- dusj?
Ikkelektuell Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 Nei, jeg tenkte du kanskje hadde ei hyggelig tante eller noe. Knegg. Marshmallows er ekstrautstyr, men kan skaffes!
Dronningen! Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Gjennom mange år i Hemsedal har jeg lagt meg til en egen radar for damer som IKKE har tatt heisen opp og slimslammet seg ned...
Ikkelektuell Skrevet 12. mars 2008 #19 Skrevet 12. mars 2008 Dere har kanskje et hemmelig språk dere imellom, i form av blikk av typen 'sjekk alle dustene som tror at risikering av livet er et must før after-ski'..?
Jodasåneidaså Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 12. mars 2008 Seff. Du vet jo at jeg er verdt det. *Zzz*
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 Digre mugger, trøndere med idrettslinje høres ut som helvetes forgård, jeg får litt følelse av sånne som hun motbydelige kreket som hadde slankeprogram på tv for et par år sia, kjekkoggrei med enkelt verdensbilde og overdreven selvtillit. Det er sånne jeg pleier å ta rotta på på konsert - brøyter dem i hjel faktisk. Det gir en viss følelse av overlegenhet rent evolusjonsmessig. Bare som et tips.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 13. mars 2008 #22 Skrevet 13. mars 2008 Hvor i trøndelag er det du skal a, Digre Mugge med lite frontparti? Skal nemlig oppover dit en tur jeg og... men tror nok jeg slipper å bli kjeppjaget rundt, jeg kunne faktisk tenke meg en tur på ski, men en viss mann er allergisk mot fysisk aktivitet tror jeg..
Jodasåneidaså Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 13. mars 2008 De er triggerhappy, altfor veltrente, ser skammelig bra ut i skiklær og dessuten VET jeg at de kommer til å le av meg - rått. Så selvfølgelig er det helvetes forgård. Skulle således mer enn gjerne benyttet meg av brøyte-tipset, hadde det ikke vært for at en av disse trønderne på mystisk vis er kjæresten min. Og jeg veit hvem som er sterkest av oss to, for å si det sånn. (Og dessuten blir det bare surving hvis jeg lugger.) Megawhat: Jeg skal visst til Oppdal, langt inni skauen et sted. Du må for all del gjerne sende ut en St Bernhard med plenty av sprit på kagga.
Dronningen! Skrevet 13. mars 2008 #24 Skrevet 13. mars 2008 Nei, nei, nei, i min ungdomstid på Hemsedal var jeg en av de damene med lue/pule/hangoversveis og mascaraen på kinnet. I de senere år liker jeg meg best i ro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå