Gå til innhold

Det ser litt lyst ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

for barnehageplass....

Pga min sykdom har vi søkt prioritert plass for minstemann. Vi har fått svar at søknaden om det er innfridd...dvs at han er under kategori 40. Og at han står på liste.

Hørte idag at da er han garantert plass...men jeg må vente på brev før jeg jubler.

Har noen greie på de kriteriene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt for dere at dere får litt ekstra drahjelp!

Vet ikke noe om kriteriene der dere bor, men om du står på og er litt ekstra aktiv, så ordner det seg nok skal du se!!!

Lykke til!!

Skrevet

Da storebror skulle ha barnehageplass, var jeg alene med ham. Det ga oss noen prioritetspoeng (70?). Han fikk plass. Hvor grensen går er selvfølgelig avhengig av hvor mange andre som har prioritet som finnes i kommunen/bydelen. Hvis du hadde bodd i en av Oslos vestlige bydeler, ville du i hvert fall fått. Jeg krysser fingrene for dere!

Skrevet

Det burde ordne seg!!

I Oslo er det i hvert fall flere koder for prioritering og så vidt jeg vet får omtrent alle disse plass for tiden. Vet ikke hvordan det er i nabokommunene, men det ordner seg HELT sikkert!!

De aller fleste barna har jo ikke prioritet :)

Skrevet

Hun jeg snakket med jobber som førskolelærer og har sittet med inntak et par ganger før, da som styrervikar.

Hun sa at det opereres med to regler... kriterium 70 for bla søsken,aleneforeldre....

De var ikke garantert plass,men kom før vanlig inntak.Men de kom etter kriterium 40 som gjelder... barn fra familier med alvorlig sykdomsbelastning.

Hun ba meg sjekke brevet jeg fikk i november, om det stod 40 for da er han garantert plass...brevet var en bekreftelse på mottatt legeerklæring og behandlet søknad, og jeg sjekket jo da med en gang og det sto der at denne søknaden var godkjent etter prioriterte opptakskriterier,kriterium 40 og at søknaden var satt på venteliste for kommunal plass.

Så stemmer det så regner jeg med at det går i orden :)

Selv om det i kommunen her mangler 650 plasser etter at søknadsfristen gikk ut 1 mars.

Men siden han er en såååååå søt og god gutt får han vel plass uansett eller hva? ;)

Skrevet

Tenker du kan ta en liten bølge nå og deretter en stor over påske når brevene kommer :o)

Vi har prioritert plass, med samme begrunnelse som deg, sykdom i hjemmet. De som går foran og først (skulle vell bare mangle det da) er barn med alvorlig sykdom eller funksjonshemminger.

Så grattis med barnehageplass!

Har du søkt på noen like i nærheten?

Skrevet

Takk takk...har tatt en liten bølge :)

Her i hjemmet er det jeg som har sykdommen og ikke han,men pga det, er behovet for plass. Tror det er likestilt med barn som har sykdom/funksjonshemming.Foran og først.

Så vi hadde kanskje fått plass til han i høst som var,men han fylte ikke 1 år før i oktober,vi syntes det var for tidlig. Det har og er deilig å ha han hjemme og ha den muligheten. Men han trenger et tilbud nå som han blir større.Og har søkt fra 1 august.Da er han jo 1 år og 10 mnd.

Har søkt i 4 barnehager som er i nærområdet.Den som vi håper på og søkt øverst, ligger 10 min gåtur herfra,og er en flott barnehage hvor også eldste min gikk i ..og ut av for 10 år siden ;)

Samme personalet enda,et trygt og godt miljø der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...