Gå til innhold

Kan kynnere gi åpning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har vært som en eviglang kynner, så nå håper jeg det er godt for NOE.

Men kan kynnere gi åpning, eller er det bare falske rier som gir det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, de gir ikke åpning, men de forbereder livmoren - trener. så de er "godt for noe" :)

Skrevet

Så de er godt for noe - da skal jeg ikke klage:-D

Skrevet

Urettferdig!!! Jeg har ikke kynnere eller noe jeg *gaah*

Sist kjente jeg at jeg hadde åpning liksom, hadde litt småvondt osv, men nå? NEIDA! Ikke en dritt:| Går vel 6 måneder over jeg vel, hehe..

:/

Skrevet

Blir litt definisjonsspørsmål dette egentlig, mange kan godt få 1-2-3 cm åpning uten å ha kjent annet enn kynnere og gjerne ikke det engang, og gå med denne åpningen lenge før riene virkleig begynner (altså i flere uker). Er vel også derfor de ofte sier at en fødsel ikke er skikkelig igang før man har over 3-4 cm åpning.

Skrevet

Her var det optimisme ute og gikk ser jeg... =S

Skrevet

Tja, jeg hadde masse kynnere, og da jordmor sjekket meg hadde jeg 2-3 cm åpning og var helt moden.. Selv om kynnere ikke trenger gi åpning kan de gjøre det, derfor en blir sykemeldt hvis en har mye kynnere tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert de gjør noe fra eller til i fødselsforløpet, da:-)

Kynnere er jo plagsomt.

Men hvordan i all verden kjente du at du hadde åpning ??

Og når har du termin, forresten ?

(tror ikke du skal tenke for mye på de seks månedene, hihi:-)

Skrevet

Kjente det bare, hadde veldig nedpress og rett og slett kjente det.. Holdt på å føde i bilen jeg da, så det gikk rimlig fort på slutten. :|

Jeg har termin 20 mars, så det er ganske nøyaktig 8 dager til;P

Du da?

Skrevet

Skulle ønske jeg kjente noe, jeg også!! :-)

Jeg har termin 1.april, men føler meg veeeeldig fødeklar. Er dønn sliten, magen enorm, og kjenner veldig nedpress - som om jeg må på do konstant....

Baby - kom !!!

Skrevet

Ah, da er vi to:| Bare at jeg ikke kjenner nedpress da, og at jeg heller ikke vært like mye på do i det siste.. Men halsbrannen derimot! Den går meg på nervene, heldigvis stopper det sekundet babyen er ute:)

Skrevet

Jeg er på merkelig vis mindre plaget med halsbrann nå enn jeg var for et par måneder siden.

Men den kommer lett når jeg spiser visse ting, men det er jo lett å unngå.

Du kan kanskje regne med en rask fødsel, du da ? (du hadde veldig rask fødsel forrige gang, ikke sant....? )

Skrevet

Ja, det gikk fort.. Litt for fort for meg, hehe. Hadde en liten blødning i 18 tiden, ringte føden som sa jeg ikke burde komme før jeg fikk regelmessige vondter. Så da dro vi på restaurant, og ble der noen timer;) I ellevetiden begynte det å gjøre litt vondere, og jeg bestemte meg for å ringe sambo og komme oss innover etterhvert. Etter det gikk det fortere enn jeg trodde, og jeg hadde pressrier hjemme fra og til fredrikstad (30 minutters kjøring)

Var på sykehuset rett før 01.00, 01.13 er ho født.. Så de har bedt meg om å ringe ambulanse så fort jeg kjenner noe denne gangen, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...