Gå til innhold

Hvorfor lukter alle gamle damer som vandrende parfymerier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fordi de dynker seg i parfyme, fordi de ikke har luktesans lengre, eller er det rett og slett det at parfyme lukter anderledes på gammel hud?

Overhørte noen eldre kvinner snakke om parfyme en gang faktisk. Da sa de det at man skulle bare ta littegranne bak øreflippene. Men når jeg gikk forbi de så luktet det jo høgg alikevell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definisjonen av littegranne er jo litt åpen da ;-)

Aner ikke, men har ofte reagert på det samme selv. En mulig forklaring kan jo være at før i tiden var parfyme en dyr luksus ikke alle kunne unne seg, så nå når det er noe folk felst har råd til så henger det kanskej litt igjen i disse eldre damene og de vil flotte seg og imponere litt? Aner ikke altså!

Skrevet

Eldre har dårligere luktesans ja. Alle sansene blir svekket når man blir eldre. Og kanskje noen er klar over at de kan lukte litt også. For hvis de bruker mange legemidler, noe som eldre ofte gjør, så kan dette avgi lukter fra huden. Bedre å lukte parfyme enn legemidler :)

Skrevet

Jeg synes ofte de lukter som vandrende loppemarkeder jeg da, eller vandrende loft/kjellere:|

Skrevet

Mange vasker seg jo sjelden, greiere og slenge litt ny parfyme oppå den gamle....

Skrevet

Mange gamle får nedsatt luktesans, så det kan være noe i det, ja....:-D

Skrevet

Ofte har de brukt samme lukta i mange år også, og blitt så vant til den at de nesten ikke kjenner den lenger.. De må ta i litt for å kjenne lukta selv :-)

Skrevet

Pussig, men min erfaring er at de største synderne er jenter mellom 17 og 23 eller deromkring.

Eldre er det skjelden jeg reagerer på.

Jeg bruker forøvrig aldri parfyme.

Skrevet

.................og gamle menn lukter ofte utpissa toaletter. Fysj og fysj! :-)

Skrevet

Joda, de kan lukte veldig parfyme de og, men de lukter ikke som om de har tømt ørten forskjellige flasker, som har gått ut på dato, over seg lissom.

Skrevet

Haldenjenta: hohoho, jeg tenkte akkurat det samme! De som er _skikkelig_ gamle lukter loppemarked. Bra beskrevet!! Hehehe

Skrevet

Fordi de dusjer EN gang i uke og har på ny parfyme oppå den gamel hver dag! OGså har de dårlig luktesant, så de sparyer en ekstra dæsj oppå der igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...