Gå til innhold

ang livmorhalsen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså jeg leser her stadig vekk at dere vet hvor mange mm livmorhalsen deres er. Jeg er selv i uke 32+4 og vet ikke hvor kort/lang den er... ?? Hvorfor vet dere det? :-)

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er noe legen skjekker får deg før fødsel..

Skrevet

Hmm.. når sjekker de dette? jeg er 38+4, og ingen har gjort noe sånt på meg.

Skrevet

HI her takk for svar.. men ser at mange her inne på bim vet det allerede.. ? og de ligger en til 2 uker etter meg ^^

Skrevet

Jeg har vært ofte inn på gk UL og er slik de har vist det til meg,da de har måttet passe på livmorshalsen lenge, i og med at jeg sto i fare for å føde før tiden.

Skrevet

Jeg er 31 uker, va innlagt på føden for noen dager siden, de va redd smertene i ryggen min ville utvikle seg til rier, legen målte livmorhalsen min og fant ut den va litt kort, siden smertene økte ble jeg værende og fikk lungemodningssprøyte i tillfele føldsel, men heldigvis skjedde d ikke noe :)

Skrevet

Jeg er i uke 35 og jordmoren min sjekket meg i gå fordi jeg har hatt mye kynnere og mensmurringer en stund. Hele 1 cm åpning her i gården....

Skrevet

legen min sjekker ikke noe slikt, så her blir det å være uviten fram til riene setter i gang og jeg kommer meg på føden:)

Skrevet

Livmorhalsen kan måles både i lengde og å åpning. Åpningen måles ved at JM undersøker vaginalt hvor mange cm/fingre hun får plass til i åpningen av mormunnen. Merk dette gjelder i hovedsak den delen av mormunnen som er i skjeden. Ved vaginal UL kan man også måle hvor lang mormunnen er. Altså i mm/cm. Da måles avstanden fra skjededelen og opp til livmoren.

Annen relevant opplysning er at hele mormunnen etterhvert skal flates ut og åpne seg som et slags "nebb". Konsistensen og "avflatningen" er derfor også ofte gjenstand for diskusjon og prat blant oss føde-klare...

Skrevet

Jeg hadde en blødning når for halvannen mnd siden. Da sjekket de livmorhalsen, var tilbake fire uker etterpå og sjekket på nytt, hadde den krympet så hadde jeg måtta ta det enda mere med ro enn det jeg allerede gjorde. Livmorhalsen blir kortere og flater ut for fødsel, skjer dette tidlig er det fare for tidlig fødsel...

Skrevet

jeg har skjekket livmorhalsen gjevnlig.. dette er fordi jeg venter tvillinger... det er vel for å følge med på evt på om det kan være muligheter for tidlig fødsel eller noe.. jeg var på ul sist å målte.. da var den 39mm.. da var jeg i uke 32..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...