Gå til innhold

Hva skjer med mini om jeg dør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo alene med mini. Han har ingen kontakt med sin far. Hva skjer om jeg dør? Kan jeg velge selv hvem han da skal havne hos, hvem kontakter jeg da i tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt skrive et testament. Om du dør og far vil ha foreldreretten kan han få den. Du bør skrive ned hvem du ønsker skal ha omsorgsretten.

Skrevet

viss du har døpt mini, så får en av faddrene hans.. er det ikke sånn? viss ikke så må du skrive hvem du vil skal ha han..

Skrevet

Fadderne overtar ikke ansvaret, nei.

Skrevet

nei, det med at faddere overtar var mer sånn som det var i gamledager tror jeg..

Skrevet

vist du ikke ønsker at bf skal ta over foreldre retten når du dør så må du skrive et testament. skriv ned hvem som blir verge på ditt barn. Lurt å få underskrifta fra den personen du velger oxo, som viser at dere er enige.

Skrevet

ok.. er det et krav på at man må være under en viss alder? Vil at foreldrene mine skal overta han, ikke barnefar siden han ikke kjenner han.

Skrevet

pga alder osv tror jeg ikke det anbefalles å sette opp sine egne foreldre som "verger" om du dør... har du noen søsken eller gode venner du kunne valgt istedenfor kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...