Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har et abonnement med blueomega, som er oemga 3 med blåbær i. Tror dere det er farlig å ta disse?? man skal jo ta Omega og blåbær er vell ikke skadelig for fosteret? Noe som vet?
mosegrisen Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hvis jeg var deg så ville jeg ikke abonnert på omega-3 i det hele tatt. Det selges utrolig mange typer som man får hjem i posten som ikke er skikkelig vare. F.eks omega-3 som ikke er triglyserider, men monoglyserider i steden... Det lureste er å kjøpe på apotek eller sånn.. Triomar, triomega og hva de nå heter alle sammen:) Når de selges på postordre så må de ikke igjennom samme type kvalitetssjekk som de som selges over disk på apotek og i helsekost. Tror ikke blåbær er skadelig for fosteret forøvrig. Lykke til:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har ofte tenkt på det samme :-( derfor jeg ikke har tatt disse tablettene på mange uker nå, og jeg skal aldri mer ta dem heller. Kjøpte meg en god gammeldags flaske tran på butikken, så håper det holder :-) Tar selvsagt folat, men regner med å få de fleste andre vitaminene fra kostholdet, er ikke bra å ta for mye av disse fettløselige vitaminene heller :-) Lykke til så mye du også :-)
*tornerose* Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Oj, jeg har tatt daglig jeg. Trodde dette var kjempe bra liksom :o/ Kjøpte det på vanlig dagligvarebutikk. Tenkte som så at omega 3 er jo bra å ta i svangerskapet og blåbær inneholder jo massevis av antioksidanter så da kan vel ikke det skade???? hmmmm.... mener dere at jeg bør slutte med dette?.... noen andre som har noen meninger eller peiling??? Vil jo ikke putte i meg noe som kan være skadelig for lille spira....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg fikk nettopp mail tilbake fra Biotechpharma å dem sa at man måtte passe på hva man puttet i seg under graviditdet og at de ikke visste om det var skadelig!!! helt sykt at de ikke vet :-( Fikk beskjed om å spørre fastlegen min, kanskje det er det man burde gjøre for å være sikker?
mosegrisen Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Hvis man tenker litt over det, så er det ikke helt sykt at de ikke vet om det er skadelig. Det gjelder jo faktisk det aller meste, fordi det ikke er forsket på det. Hvem vil melde seg frivillig til å spise ting under svangerskap som man da skal finne ut om er skadelig? Faktisk så er det sånn at vi i dag bruker eldgamle medisiner på gravide og på barn, fordi det nesten ikke finnes ny forskning på området!! Omega-3 er utrolig lurt å spise for at nervesystemet og hud og masse annet skal utvikle seg normalt hos fosteret. Bare ikke kjøp de aller billigste og dårlige produktene, prøv å finne de som faktisk inneholder omega-3, og ikke ta tran da det er laget av lever, som inneholder lite omega-3 og mye andre avfallsstoffer. Det er jo en jungel av produkter og informasjon....
*tornerose* Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Hva ikke ta tran??? dette anbefaler både jordmor og leger å ta i graviditeten i alle fall... hmmmmmmmmmmmmmmmm, skal ikke være enkelt???
mosegrisen Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Det er veldig viktig å få i seg omega-3 under graviditet. og tran er selvfølgelig bedre enn å ikke ta noe. Ikke meningen å være så bastant her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå