Gå til innhold

Hva spiser/drikker vi mest av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos meg går det i veldig mye sjokomelk, eplejuice og vann.

Av mat varierer det, men klarer meg best på mild mat med stivelse( potetmos og makaroni, polarbrød) joikaboller, suppe og asparges.

blir kjempedårlig av pizza! pepsi max, krydret mat, og egg...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er veldig plaget med kvalme nå, må tvinge i meg mat. går best med grønnsaker og ris, samt fisk og skalldyr.

Pasta vrenger magen seg bare ved tanken på...samme med alt som er fett eller sjokolade, uæh, jeg som er et skikkelig godtemonster vanligvis!! pussige greier.

sliter med å få i meg drikke også, pærebrus går ganske greit, og ren farris. appelsinjuice & appelsiner blir jeg skikkelig dårlig og kvalm av, det måtte jeg ha tidlig i svangerskapet, men nå klarer jeg det ikke i det hele tatt..merkelig hvordan kroppen endrer seg.

håper virkelig kvalmen blir litt mildere snart, foreløbig blir det kun verre og verre (8+6 i dag)

Skrevet

Null kvalme her, så et som normalt. Dvs fisk, kylling, grønsaker med ris/pasta/potet til middag, ofte woka eller i thaikarri til middag. Brød/knekkebrød med Jarlsberg, smøreost, egg el fiskepålegg til lunsj og kvelds dei dagane eg føler eg treng det. Ingen frokost - orkar ikkje mat om morgonen (nokonsinne, uavhengig av graviditet). Eple, banan og tørre knekkebrød som snacks mellom måltida. Drikk masse vatn, ein del ekstra lett melk, pluss appelsinjuice kanskje to-tre gonger i veka.

Minst mogleg sjokolade og snask, men det hender vel... ;o)

Skrevet

Jeg har gått fra å være protein-trenings-dame til å bare ville ha krabohydrater!!!! Utrolig frustrerende for vekten skyter i være nå..

Ellers går det mye i appelsiner og kiwi.. men det er mest fordi jeg må få noe i meg hver time hvis ikke blir jeg svimmel og uvel. Jeg velger heller frukt da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...