Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

......spotter dere rett før TR, eller kommer det andre perioder i syklusen? Er det rødt eller rosa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spotting kan opptre til forskjellige tider i syklusen, det kommer an på grunnen til at man spotter. Jeg spottet lys brunlig utflod, i forkant, (2-3 dager), før mensen. Hos meg har det mest trolig vært for lite progesteron som har vært årsaken. Jeg har også hatt symptomer som ømme, voksende bryster og kort lutealfase.

Skrevet

Hei hei.

Jeg har spottet de tre siste syklusene mine, altså etter jeg sluttet på hormonprevensjon. Har blødd fra et par dager etter EL, og sammenhengende frem til TR. Ikke ellers. Det har vært rosa, det vil si litt blod blandet med utflod. Ser ut som friskt blod, men veldig lite. Og i dag har jeg testet positivt og er gravid...spottet også denne måneden, men det gikk over i stedet for å bli mer og mer.

Aner ikke hvorfor jeg spottet, har aldri gjort det før.

Skrevet

Hei og takk for svar! Jeg spottet i tre dager for en og en halv uke siden. Litt rosa utflod et par ganger i døgnet. Regnet med at TR var på vei, men den har ikke dukket opp. Testet negativt for en uke siden. Har aldri spottet før. Skjønne ikke hva som skjer med kroppen min om dagen.

Gratulerer så mye med positiv test!! Hva slags symptomer har du? Jeg har i grunnen ingen symptomer på noen ting. :o)

Lykke til!!

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Jeg hadde heller aldri spottet før, og plutselig når jeg skulle prøve å bli gravid....Når i syklusen din var det du spottet? Du får teste igjen da vet du.

Har ikke hatt så mye symptomer nei. Hatt litt såre brystvorter siden EL, og vært småkvalm når jeg har blitt sulten. Og når jeg har vært på trening har jeg merket at formen ikke har vært så god som den pleier. Litt som om jeg har brygget på noe. Og nå har jeg ganske mye tynn utflod, og jeg har aldri vært en utflod-type:) Stikker og murrer litt nedentil, men kunne like gjerne vært som om jeg skulle hatt mensen.

Skrevet

Syklusene mine er ikke normale i det hele tatt. Forrige syklus var på 66 dager. Nå er jeg vel ca på dag 66 denne syklusen. Derfor er det vanskelig å si når i syklusen den rosa utfloden dukket opp. Men jeg hadde ømme brystvorter i ca to uker og i forrige periode dukket det opp ca to uker før TR kom, så da regner jeg med at det kom ifm EL. Og den rosa utfloden kom da jeg trodde TR skulle komme, altså da de ømme brystvortene forsvant igjen.

Ja, får teste igjen snart hvis det ikke skjer noe. Har begynt å lure på om utfloden kan hå kommet ifm EL, men det er vel ikke veldig vanlig å ha rosa utflod da? Og hvis jeg hadde EL da, har vi i alle fall bommet helt med prøvingen denne måneden, for akkurat da var det lite øving og prøving. :o)

Skrevet

Og forresten LilleElla skal bli mamma: Jeg føler meg også litt slapp på trening om dagen. Formen føles ikke helt på topp. Hva trener du? Er redd for at treningen skal ødelegge for noe. Jeg trener aerobic, step m.m. Lykke til!!

Skrevet

Jeg trener spinning, Step/Styrke og jogger. Har også hatt noen tanker om at det kan ødelegge noe, men tror heller det er motsatt. Er du i god form, ja det ligger det til rette for befruktning. Samme med sundt kosthold.

Jeg jogget meg en tur før jeg visste jeg var gravid, og opp en bakke måtte jeg bare stoppe å gå, og normalt løper jeg opp som ingenting. Gikk også skirenn i helgen som var, og hadde lite krefter og saft i bena:)

Litt blødning i forbindelse med EL er det jo mange som har, både festeblødning og andre ting. Så lenge det ikke varer lenge, så er det normalt. Jeg spottet jo flere uker i strekk, men ble likevel gravid.

Mye tull med syklusen etter pilleslutt, og skal ikke begynne på hormonprevensjon igjen før jeg har fått de barna jeg skal ha!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Ha en fin dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...