AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei Vi skal snart døpe tvilling guttene våre, men er så usikker på hvordan vi skal gjøre det med faddere. Jeg har ingen nære venner og søskene mine/sambo er ikke gamle nok. Så da står vi her å lurer på om vi skal ta foreldrene våre som fadder til barna. Er det noen andre her som har besteforeldrene til barna deres som faddere?
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har min mormor som fadder. Dessuten har niesa mi sin bestemor som fadder:-)
Koseklompen Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Til tuppa hadde vi moren min og svigermor og mormoren min som 3 av hennes 5 faddere.. Til nr 2 blir stefaren min den eneste besteforeldren som er fadder
FrøkenSprøken Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Noen venner må dere da vel ha? Jeg ser på faddere som en måte å innføre nye mennesker i familien til barnet mitt, så jeg ville ikke ha valgt besteforeldre, unkler eller tanter til barnet, da de allerede er sterkt tilknyttet til barnet. Jeg vil at barnet skal ha en"Gudmor" og en "Gudfar", og besteforeldrene vil vel heller være farmor og farfar enn gudmor og gudfar? Har du ingen søskenbarn eller noe da? Eller noen tanter/onkler?
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 tanten min er min fadder.hun er aldre enn min mor.men trodde hele hensikten var at de kan ta over som foreldre hvis noe skulle skje med dere..kansje jeg har misforstått.har ingen av dere noen venner som kan passe i rollen?jeg er fadder og gudmor for flere av mine venners barn.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har valgt min mor, og våre søsken til fadder til lillegutt som skal døpes i juni. Min mor mente i utgangspunktet at man ikke skal velge så gamle faddere til barn (hun er rett over 60) men sa med stor takk ja når jeg spurte....
rødhette* Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Det med å ta over ansvaret hvis foreldre dør, er helt borte. Det har ingenting med det å være fadder å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå