Gå til innhold

klærne blir ødelagt i bhg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 2. gang 4 åringen kommer heim med maling på klærne som ikke går av i vask...

Har ikke fått noe som helst form for beskjed om at han skal ta med klær som kan males i..

Dette er klær som er nesten nye.. Og vi har ikke råd til å kjøpe nytt hele tiden...

Er noe forbannet nå...

Først så får jeg byttet dager i bhg, 1 mnd etter får jeg krav om at det må byttes tilbake slik det var via sms.. Det va ikke spørsmål en gang, og så kom det på sms...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt noe til personalet i barnehagen da? Ang klærne..?

Skrevet

Når jeg sender tuppa i bhg,så tenker jeg som så at de blir skittne og holder på med forming osv i bhg.så jeg har aldrig på henne nye klær som jeg er redd for...

Men de burde jo bruke malingsforkle/skjorter da.

ville tatt opp dette på foreldremøte var jeg deg...

Det med bytting av dager igjen,skal du ha skriftlig og med en viiss tid på deg...

Skrevet

Råder deg til å sende medog kle på ungene klær som det ikke er så farlig med.....ikke det nyeste og fineste.. eldste gikk i barnehagen, sente med ham skikkelige ytterklær og sko, men inneklærne var sånt som tålte å få malingsflekker osv...fikk beskjed o det av personalet at "penklærne" og klær vi var redde for fikk vi heller ha på ungene hjemme.

Skrevet

synes alle som har barn i bhg bør tenkte på at de klærne de har på seg må tåle det å være i bhg... der jeg jobber bruker vi maleskjorter, men alle som har malt med barn vet at det er fort gjort å få maling på klærne under allikevel... så ta heller på barna ting det ikke er så nøye med... ikke helt nye klær liksom... trenger ikke pynte barna for å gå i bhg.

Skrevet

det med sms er en dårlig form å komuniserer på.. det synes jeg du bør ta opp!

Skrevet

Synes at de som jobber der bør bruke maleskjorter på barna, men det kan dessverre komme flekker selv om man bruker det. Dessuten bør man bruke klær i barnehagen som man ikke er redd for, for det kan til og med skje at klær blir ødelagt ute. Sånn er det å ha barn i barnehage, da må man regne med litt svinn. Du får si ifra om det med malingen, så kanskje de er litt mer påpasselig med gutten din.

Skrevet

Jeg synes ikke det bør være barnehagepersonalets ansvar å holde barnas klær rene. Møkkete klær er vel bare et tegn på masse morsomme aktiviteter i barnehagen. Trenger vel ikke kaste klærne fordet om det er malingflekker på dem?

Skrevet

har heller ikke fått beskjed om at det skulle være maledag i dag.. ikke i jula heller...

de har jo kunnet ta av gutten genseren i det minste... der er klær han kan ha på seg når det er forming osv...

Skrevet

så du mener virkelig at de skal si ifra til deg hver gang de skal male? Hva med litt spontanitet i hverdagen? Er jo sånn de gode aktivitetene med barna kommer! Tenk om de er ute å går tur å ser noe kjempegøy eller fint... så får de lyst til å male det når de kommer tilbake.. skal de da la være? Tror du skal tenke over hva slags hverdag barna har!

Skrevet

Da ber du om det da vettu :o) SI ifra imorgen allerede! Vet jo ikke når de skal ha maledag igjen.

Skrevet

der ligger klær som han kan bruke når det er maling/forming dag...

klær som vi ikke er redde for... irriterer meg at de ikke gidder å bruke disse klærne.. vi fikk et skriv like før jul om å ta med klær som barna kunne bruke når de holder på med forming osv...

Skrevet

en ting til.. tenk hvis de skulle måtte skifte hele antrekk på 19 barn før de skal male.. tenk hvor lang tid det ville ta.. da er jo hele gleden borte! Maleskjorte skal man såklart bruke.. og kan jo dra opp ermene...

Skrevet

Kan da ikke skifte på ungen hver gang de skal male, da får du heller ta på en genser du ikke er redd for og spare de fine klærne til hjemmebruk.

Skrevet

hvorfor ikke bruke de klærne som ligger i bhg som skal brukes til maling osv...

fikk skriv om å ta med klær slik at det kunne brukes til slike aktiviteter... så hvorfor ikke bruke det...?

Skrevet

det er ikke 19 barn der, men 10 fordelt på 2-3 voksne...

det er jo blitt bedt om å ta med klær til slikt forbruk så hvorfor ikke bruke det...?

Skrevet

Det gjelder jo de klærne de kommer i også :o) De klærne i barnehagen er jo til skift når de har blitt møkkete eller våte.

Skrevet

Maling på genseren, hull på buksekneet, grønske i rompa osv er ting en må regne med på barnehagetøy synes jeg. Kjøper alltid klær på salg, joggedresser osv som er behagelig å gå i til barnehagebruk. De dyre pene klærne bruker vi ikke der.

Men når det er sagt er de flinke til å bruke maleforkle i barnehagen til sønnen min, og en dag han hadde grist maling på buksa hadde de lagt den i vann med en gang så flekken ble borte...

Det med SMS- varsling derimot synes jeg du skal ta opp, det er ikke en holdbar måte å kommunisere på, det hadde jeg ikke funnet meg i.

Skrevet

Ber om hva da...??

Personalet sender et skriv med oss foreldre hjem om at barna må ha med seg klær som kan bukes til maling osv.. Så hvorfor sende med oss et slikt skriv og vi foreldre tar med klær som skal brukes til maling når det ikke blir brukt...??

Skrevet

Nye og pene klær i barnehagen er håpløst! De blir ødelagt desverre.

Men malingsøl hadde ikke jeg godtatt heller altså, i barnehagen til tuppa har de maleklær som ungene får låne, og i tillegg bruker de maling som går av i vask (har nemlig fått litt maling på strømpisen ved et uhell og alt gikk av i vask)

Matsøl, gjørme osv må man tåle, men malingsøl er unødvendig synes jeg.

Skrevet

Takk for at noen forstår...;o)

Det var det jeg skulle fram til..

Men, mange her har nok bare les halvparten eller bare overskrifta..

De brukes hobbymaling som ikke går av i vask..

Og at KLÆR TIL DETTE FORMÅLET LIGG I BHG SOM FORESPURT AV PERSONALET:...

Hull, gjørme osv har jeg ikke nevnt i det hele tatt.. At klærne blir skitne osv kan jo forekomme hjemme også..

Men, selv her bruker jeg å ta av klær/ (eller ber dem om å skifte) på alle 5 barna når vi skal bruke hobbymaling... (og jeg er utrolig nok alene om å klare det)

Skrevet

Endel av dere er ganske strenge med HI nå, synes jeg! Om barnehagen har gitt skriftlig beskjed til foreldrene å ta med malingsklær, er det rart dette ikke blir brukt! En annen ting er at jeg ville trodd det var naturlig for en barnehage å bruke maling som var mulig å få av i vask!

Og å gi sånne beskjeder på SMS er jo ikke holdbart...

Skrevet

Endel av de som har svart har nok lest mellom linjene eller gjettet seg til resten av å lese overskrifta..

Thanks Nøtta;o)

Skrevet

Orket ikke lese hele tråden, men i vår bhg bruker de malingsførklær når de maler, og opplever sjelden at det blir noe på klærne. Så om de ikke har det i bhg, ville jeg nok tatt opp om de kunne kjøpe inn det.

Skrevet

Gutten her har klippet hull i genseren i bhg. det skjer uhell..

Prøvd vanish?

Hvis ikke.. Legg igjen de to genserene i bhg. og si at du vil at om de skal male så får de ta på barnet en av de.

Hvorfor sender dere med tøy det er "farlig" med i bhg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...