tintafant-m/2 jenter Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Samboeren fridde til meg for noen dager siden, men han ønsker ikke å gifte seg i kirken. Vi skal ha et lite bryllup med kun nærmeste familie til stede. Noen tips om hvor og hvordan jeg kan gjøre dette til en minneverdig dag? Vil gifte meg enten i Ålesund eller Trondheim. Er det kun på sorenskriverens kontor man kan gifte seg utenom kirka? Er det noen som f eks har hatt vielse ute? Jeg trodde aldri han skulle fri, så jeg har ikke tenkt på noe i det hele tatt. Satser på at det blir bryllup i august.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Human-etisk forbund kan vie deg nesten hvor du maatte oenske, eller du kan hoere om du finner en dommerfullmektig villig til aa foreta en vielse et annet sted enn paa kontoret. En del kapteiner har ogsaa lov til aa vie, kanskje hurtigruta er tingen (aner ikke, du faar ta en tlf hvis det hoeres interessant ut)? Metodistprester (eller noe saant) vier ogsaa utenfor kirken.
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 du kan få med deg evt sorenskriver ut på oppdrag,men det er visst skjeldent de gjør det.men går an å spørre.hvis jeg skulle ha giftet meg å gjort noe ut av det så ville jeg giftet meg i ringve hage.er mange fine plasser i mellom trærne der som kan gjøre det litt romantisk.er i trondheim jeg snakker om nå da.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2008 ringve hage hørtes skikkelig romantisk ut ja. Det hadde jeg aldri kommet på av meg selv. Må vel svinge meg rundt om jeg skal finne noen som er ledige, tenker da både på sorenskriver og lokale... Slik er det når man er aldeles uforberedt=)
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 ja å husk å fiks forlvoere å send inn sjemaet.tok over 1 mnd før vi fikk det tilbake.men husk det er bare gyldig i 4 mnd etter du får det tilbake.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2008 Det visste jeg heller ikke... Rødme... Må undersøke en del ja
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Gratulerer!:-) En jeg kjenner løste dette med å gifte seg på tinghuset kun med 2 vitner, og ingen flere, og så ha en seremoni i hagen til mora. Da hadde de laga et slags alter/plattform med blomster, og så fikk han storebroren til å "vie" dem ved å si noen fine ord. Da var de jo allerede gifte, men dette var serimonien, og folk jubla da den var ferdig!:-) Aner ikke om noen steder for deg, men med en slik ordning så kan du jo ha "vielsen" hvor som helst uten å måtte arrangere det med en person som har lov til å vie folk.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Jeg og mannen min valgte Human Etisk Forbund. Det var kjempevellykket! Var såååå fornøyd med ALT! Vi hadde det utendørs i hagen der hvor vi hadde selskapet. Alle syns det var så utrolig fin vielse, og så personlig. Men det koster 3000,-. Men jeg vil si at det var verdt det! Det er virkelig å anbefale!
tintafant-m/2 jenter Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2008 Ja, jeg må si at det frister med et hagebryppup.. Må vel ha et sted i bakhånd om det regner og blåser..
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Ja, vi hadde et rom inne til disposisjon hvis det hadde regnet. Det hadde ikke blitt like koselig, men det er hva man gjør det til. Hadde en kollega av meg som spilte tverrfløyte, og vigsleren holdt en tale som var skrevet på bakgrunn av spørsmål vi hadde svart på. Vi hadde superflaks med været. Dagen etter regna det, og det regna resten av sommeren! Så jeg er glad vi valgte å gifte oss tidlig på sommeren! Lykke til! c",)
Scorpiogi Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Vi giftet oss med prest, men ute. På en gammel prestegård hadde han lov å vie oss, vi sto under ei svææær bjerk, med utsikt over hele naturen rundt. Var kjempegreit. Men med sorenskriver aner jeg ikke hvordan de gjør det. Prester kan i allfall vie overalt hvor man kan ha gudstjeneste, og det kan være bra mange forskjellige plasser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå