Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 5,5 mnd. Han har bestandig vært et såkalt "vanskelig" barn. Han sover aldri mer enn 2 timer sammenhengende, natt som dag.Dette sliter selvfølgelig veldig både på han og meg. Nå har jeg oppdaga at gutten roer seg, bare han får sove på magen. Hva gjør man da!?! Alle vet jo hvor farlig dette er! men samtidig, hvis dette kan bedre livskvaliteten hans, ved at han blir uthvilt og opplagt... men kan man ta sjansenpå no sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo la ham sove på magen på dagtid når du har mulighet til å følge med ham? Forhåpentligvis sover han lengere da, og dermed sover bedre på natta også da søvn avler søvn..

Skrevet

Så slitsomt det må være med slike søvnproblemer. Jeg vet at det er en svensk barneekspert som påstår at barn bør sove på magen hvis de er urolige. Kanskje noen andre vet hva hun heter? Hun har skrevet bok. Hun er jo omdiskutert, men likevel hun er 5 barnsmor tror jeg og har erfaring. Og jeg vil ikke påstå at å sove på magen er ønskelig men det er heller ikke direkte farlig. Det eneste er at sansen for krybbedød er littegranne større. Men husk at alle vi sov på magen, det går bra med de aller fleste. Farlig er å kjøre med babyen på fanget eller stoppet trikken med vogna, men å la barnet sove på magen når ingenting annet fungerer....er det farlig?? Hva om du lar han sove på magen på dagtid og at du sitter/legger deg ved siden av han? Eller du kan kjøpe en krybbedødalarm, som piper hvis barnets hjerte/pust (?) blir lavere og så lar han sove på magen.

Skrevet

De fleste i vår generasjon sov på magen. Antall barn som dør i krybbedød har gått ned etter at vi begynte å snu dem over på ryggen,men det har også vært fokus på mye anet også; som feks at barnet ikke skal bli for varmt, at foreldre ikke røyker ol.

Hvis ingenting hjelper ville jeg latt ham sove på magen. Jeg gjorde det med min sønn da han var mindre, men nå sover han godt på ryggen. ( men han sover sjelden lengre enn to timer han heller da, da. ;) Er 4 mnd.) Så det kan forandre seg for dere også.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...