Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Noen som har greie på sf mål, og hvordan de skal være i uke 24?? sf målene mine ligger på 21, legen mente det var normalt, men mange andre sier eg er så lita.....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Se på helsekortet ditt. Den røde streken er det som er "normalt". Alt innen det grønne feltet er fint. Jeg ligger over det grønne feltet, men det skal visst være ganske normalt det også. Det viktigste er at babyen følger sin egen kurve.
Sikkertforgammel Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde sf-17 i uke 22+0 og nesten 22 i uke 24+6. Så du ligger litt under den røde streken, men det er sikkert ikke noe unormalt med deg el babyen. Er ikke det med meg hvertfall =) Alle sier til meg og at jeg har liten mage.... Er egentlig glad til for at jeg ikke er svææær, mye lettere å ha en liten ball frampå der =) Så lenge jm sier alt er fint og normalt, så er jeg bare glad
mie76 Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Du kan jo se på helsekortet ditt, der finnes det en kurve for sf-mål. Forøvrig er det ikke nødvendigvis noen sammenheng med hvor stor magen ser ut, og hvor stor livmoren din er. Magen min er kjempestor, men sf-målene her helt normale. Det kommer an på hvordan livmoren er plassert og hvor god plass du har i bukhulen din. Magen min ser adskillig mindre ut når jeg ligger på ryggen men "faller ut" når jeg står, men så har jeg også født tidligere, forrige gang så jeg mye mindre ut, men hadde samme sf-mål.
Kompani Orheim Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Jeg var på kontroll på mandag, da var jeg nesten 24 fullgåtte uker. Mitt mål lå omtrent på 20. Legen sa det var lite, men samtidig helt normalt, og det vises også av kurven på helsekortet (ligger akkurat innenfor normalavviket). Så lenge din egen kurve har en normal utvikling "i forhold til seg selv" så er alt bra :-) Sannsynligvis vil du se neste gang at også da er målet litt lavt i forhold til gjennomsnittet, men at du har vokst fint i forhold til ditt eget utgangspunkt. Var det mulig å skjønne hva jeg mente her?? :-) hehe
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde sf mål på 21 på kontroll forrige uke, var da 23+4. Og magen min er større enn gjennomsnittlig. Har ligget over den røde streken frem til nå, så egentlig gjør det ikke så mye om magen vokser litt senere fremover;-) Hvis ikke blir jog nok diger...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå