Førstespire27 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei alle sammen Var på Ahus på ul mandag og fikk en brosjyre om svangerskapskurs. Har noen erfaring fra dette tidligere og hva skjer på ett slikt kurs? Noe som anbefales eller trengs det ikke? Takknemlig for svar:-)
Binne Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hei - Skal også føde på A-hus 15. juni og fikk tips om at de kursene de anbefaler er det vanskelig å få plass på. Jeg fikk tips fra Jordmor at det var to sykepleiere som holdt kurs på sykehuset for å dekke opp etterspørselen. Dette kurset var også på kveldstid fra 17 til 21. Kurset i regi av sykehuset er på dagtid og jeg har ikke mulighet til å ta fri en hel dag fra jobb.... Kursene skal visst være litt info og omvisning på føden og barsel. Ring din Jordmor for å få nummeret til disse jentene som har kurs på kveldstid. Tips fra meg til deg...
Smulemor=) Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Åh, har de på kveldene også?? jeg synes det var så dumt for det jeg fikk brosjyre på var fra 10 tilo tre eller noe om dagen..både sambo og jeg mister jo hele arbeidsdagen da. Skal jammen ringe jordmor =)
Førstespire27 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Hei Binne Takk for tipset! Da skal jeg sjekke med jordmor. har ny time 26. mars så kan like godt vente til da. Tusen takk for godt tips!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 hei på deg. vi valgte å gå sv.kurs 1.gang. vi innbilte oss at det var pustekurs(som på film) og litt annerledes enn det faktiskt var. vi satt i hestesko, og hørte på fødslens faser og så en film om fødselen. dette var forsåvidt greit, om jeg ikke visste alt dette fra før. filmen hadde jeg alt leid på bibloteket og alt det andre har jeg lest enten her på bim eller i gravidblader. jeg har også gått hjelpepleier skolen, så om noen har gått helse og sosial, tror jeg dere alt vet dette. eneste som var positivt er at man kunne bli kjent med andre, om man rakk det på de2 gangene det var da. men kanskje en litt dyr affære få venner på. kostet nemlig en del. men det skal sies at dere som ikke har peiling eller vet noe: dere MÅ ta kurset.det er lærerikt og sosialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå