Gjest Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Noen som er enslige med barn, og betjener et lån? Jeg har en inntekt på ca 300 000 i året, og ganger jeg det med 2.5 så blir det jo stusselige 750 000. Får knapt en campingvogn til den prisen jo.... Har tittet litt, og funnet ut at til 1200000 kan jeg få meg en grei leilighet med 2 soverom, perfekt for oss. Da må jeg betale 7000 i mnd i lån, og det klarer jeg fint. Men vil banken gi meg det? Noen med erfaring? Har 0 betalingsannm, og BSU med 50 000 (vil ikke bruke den før den er full)
Gjest mphs Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Om du ikke har noen andre lån er det jo bare å høre med flere banker om de vil gi deg det. De går gjennom ett budsjett for å se om du klarer å betjene alle utgiftene du kommer til å ha og om du klarer en renteøkning. Som regel må du også regne med at en leilighet har husleie i tilegg til lånet du skal betale.
Winterlady Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Søk kommunalt startlån hos husbanken. Der får du mye mer i lån enn i vanlig bank, og de har dessuten en rente på lånet nå på 5,5%- noe som gjør lånet myye billigere enn i andre banker. Noen kommuner gir lån på alt, noen låner deg bare topplånet utover det din vanlige bank vil låne deg. www.husbanken.no
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Tusen takk for svar... Da skal jeg sjekke hos husbanken før jeg hører med andre banker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå