hebbe lille, fødeklar Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hihi, dette var beskjeden jeg fikk av legen i dag på 1ste svangerskapskontroll, når han skulle sjekke str på livmor og plutselig bestemte seg for å kjenne om jeg kunne knipe:( Ble litt flau kan man si, tror visst jeg må begynne å trene de musklene litt mer gitt, haha
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Det der hørtes litt rart ut...har aldri opplevd noensinne at en lege eller gynekolog har sagt eller gjort noe sånt???
Hilde_85 Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 hæ?? æsj, det er nesten ekkelt. Tror jeg hadde nekta å knipe!
maria isabell Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 det blir jo annbefalt å drive med knipeøvelser under graviditeten..ikke så dumt å sjekke det...
minnimoi Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Ojj!! Ja, den var ny=) Tror jeg hadde begynt å lure litt gitt!
mine små alver... Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 eeeeeeee....seriøst?? Synes det hørtes merkelig ut...
Vannekanne Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Ganske bra,da! Det er jo utrolig bra å ha knipemuskulaturen i orden før fødsel, slik at man ikke ikke får så store problemer med å holde på urinen etter fødselen. Smart å sjekke sånne mer praktiske ting, som faktisk har ganske mye å si i ettertid. Selv om jeg ikke har hørt om det før!
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Så bra at noen sjekker dette før man starter på noe så belastende som svangerskap. Husker at ingen sjekket at jeg visste hvilke muskler man skal knipe med før 6 ukers kontroll etter fødselen. Da kan man ha gått glipp av noe viktig. Husk at det kan føre til nedsunken livmor og urinlekasjer som gammel om man ikke tar vare på disse musklene fra man er ung. Jeg skal hvertfall gjøre mitt for å unngå det:)
hebbe lille, fødeklar Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2008 nettopp Big Mawmaw:) det var det legen også sa.. jeg reagerte egentlig ikke, ble bar elitt flau over styrken i musklaturen..for jeg vet at jeg ikke har knipt siden forrige svangerskap, å d er sløvt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå