Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 I løpet av den siste tida har jeg blitt mye bedre psykisk...alle rundt meg merker det. Har slitt med angst i 2 år og depresjon i 3,5 år, men virker som begge deler holder på å forsvinne helt!:-) Før jeg fødte snulla sleit jeg med mareritt...hadde vel hatt mareritt hver eneste natt i over 2 år, og hadde 2 på barselavdelinga, men så bare slutta dem. Fikk i stedet veldig detaljerte drømmer, men da jeg fødte vesla fikk jeg også 2 mareritt på barsel. Kanskje vært noen mareritt innimellom, men husker ikke helt. Men det som har skjedd er et marerittene har kommet tilbake nå...hatt 4 den siste uka, alle såpass ille at jeg har våkna av dem. Skjønner ikke hvorfor dette skjer akkurat nå...ting går jo så bra! Det er ingenting spesielt som har skjedd med unntak av at jeg har vært i utlandet. Marerittene sist gang begynte nemlig i utlandet, men det var fordi jeg ikke hadde det bra. Nå kosa jeg meg jo skikkelig. Sliter veldig med søvnen...kun sovet 2 timer i natt, og det var ikke en gang sammenhengende. Var så utmatta at jeg måtte be barnefar hente jentene (for lite søvn gjør også at jeg blir kvalm og får heteslag, så i går trodde jeg faktisk at jeg hadde fått omgangssyken). Men ikke greier jeg å sovne heller...sliter med innsovinga også, noe jeg alltid har gjort. Og på toppen av det hele er behandleren min på ferie, så har ingen å snakke med!:-/ Håper bare jeg slipper flere mareritt!
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Høres ikke ksoelig ut. Er det noe spes som plager deg som fremkaller marerittene? Du har krav på akutttime hos dps uansett.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 tja, avsted å få innsovningspiller. Da sover jeg greit og har ikke så mange drømmer. Iallefall ikke som jeg husker. Er du redd marerittene dine da? Det er jo bare drømmer.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Hørtes ikke mye gøy ut:-( har inegn råd å gi deg men sender deg en trøsteklem..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er nok litt redd, ja...for selv om det bare er drømmer så våkner jeg med hjertebank, og noen ganger er de så ekle/triste at jeg må gråte. Så det påvirker meg jo. Fløyelsgrøt og smørøyet: Det er nemlig det som er så merkelig...jeg har det bra, det er ingenting annet som plager eller stresser meg, ingenting som gjør meg lei meg.
ScaryMama Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Bruker du anti-depressiva? For det kan ofte føre til ubehagelige og realistiske drømmer.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Bruker ingen medisiner, så kan jo ikke være bivirkning heller. Men jeg slutta å amme før jeg dro, men antar at det ikke har noe med saken å gjøre. Eller kanskje...er jo første gangen jeg har reist vekk fra jentene. Sist gang jeg fikk en serie av mareritter var jo etter at jeg hadde reist vekk hjemmenfra.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Faen altså, nå har jeg angst for å legge meg!:-/
___ Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Det kan godt hende at ammeslutt har betydning. Å amme påvirke i hvertfal hormonproduksjonen. Det å være borte fra jentene kan være en ny belastning. Det kan vel også være sån at noen bruker drømmene til å avreagere, slik at de fungerer mye bedre på dagtid. Jeg har dessverre alt for lite greie på slike ting til å kunne gi deg noen råd. Vonde drømmer er noe dritt. Håper du får sove godt i natt.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Hærligheten, det kan jo tenkes at det er noe sånt, for hva skjer på barsel? Jo, en får melk i puppene! Oioioi...kan jo hende at alt er hormonelt...tror jeg skal forsøke å håndmelke meg litt nå så kanskje jeg får en grei natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå