Velve Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jepp,- så fikk jeg oppleve såre brystvorter og puppevondt etter over 7 års amming (til sammen). Først litt sutring; etter å ha begynnt å jobbe igjen i desember (poden var da 20 mnd) fikk jeg trøbbel med tilstoppede melkeganger og siden har det bare blitt tull. Nå er brystvortene såre, sprukne og hele puppen svir og "brenner" når jeg ammer (unskyld detaljene). Fyttikatta. Legen sier det ikke er brystbetennelse (ikke rødt) eller sopp (ikke hvitt) og dermed fortsetter jeg å amme og sprelle... Jeg endte opp på apoteket for å kjøpe en reseptfri krem; ba damen om en krem for såre brystvorte. Hun bare stirret på meg. Jeg lurte på om jeg måtte rope,- men så fant hun den. Jeg følte nesten jeg måtte komme med en unskyldende replikk ala; skal bruke den på noe annet.. eller; jeg er en gammel firebarnsmamma...Eh. Jeg bare betalte og gikk. Nå har jeg både puppetrøbbel og foler meg som en oldis. SUKK.... Ha en fin dag dere!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Du er ingen oldis og damen bak disken burde gå en runde med seg selv! Men altså, den brystvortesalven er super på tørre lepper også om du føler at du trenger en unnskyldning:-) Celina Midelfart anbefalte den nemlig - for blanke lepper! Håper det går snart over!!!
frøydis m/ 4 Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Håper kremen hjelper da! Dette høres vondt ut! Men du, sånne apotekerdamer skal jo være vant med det meste. Trodde ikke det skulle være nødvendig å forklare seg for å handle noe der! :-( Kjipt når man står med slik følelse. Trøsteklem og god bedring!!
Velve Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2008 jeg tenkte også på dette med tørre lepper,- men var redd for å rote til situasjonen enda mer! Lillegutt har fått seg en suuuup etter barnehagen og jeg tror det var litt mindre vondt. Det har virkelig gått opp for meg hvor tungt noen sliter med slike ting,- og det rett etter en fødsel. Huff. Egentlig er jeg en gammal heldiggris!
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Den dama burde skamme seg, hva har hun med hva du skal bruke den til da...Opplevde å få lykke til slengt etter meg da jeg kjøpte graviditets test jeg....Ble så paff, noen passer ikke til å jobbe på apotek.Men du...Albue skjell er utrolig godt for såre,sprukne bryst vorter.Det bruker en på føden.Har prøvd de selv og det er utrolig god virkning i de. God bedring :0)
Plutseliten :) Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Håper salven virker fort...for det høres ikke noe godt ut. Og hun dama bak disken hadde sikkert bare en skikkelig dårlig dag! God bedring.......til dere begge (hmmm...den andre er damen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå