Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Etter en liten akt på søndagen sliter både jeg og sambo med sårhet. Han er rød, han var tilogmed gul rett under hodet lissom.... (det var bare en helt vanlig greie på søndagen altså var bare en 5-10 min som vanlig) Selv sliter jeg med svie og kløe. Kikka under der nede og merka at jeg er mørkerød innover... nesten hoven.... det føles som om jeg er helt tørr samtidig som det stikker og klør... så en hvit ting som kunne minne om en ferdig kvise, eller vorte....? Jeg aner ikke hva dette kan være!!!?????
BitteLiten *har født* Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 høres ut som dere burde ta en legesjekk...... ikke vet jeg hva som er symtomer på hva.. men kan jo høres tut som en kj.sykdom..... med mindre det er sopp da? Tror det kan smitte..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Prøv å skrive på kjønnsykdomsdebatten, kanskje noen har opplevd det samme der?
Allerførstegang Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Hei, Veit ikke hva det kan være hos samboeren din, men jeg har slitt med sår skjede i hele svangerskapet. Veldig kjedelig - det skal nesten ingenting til før det svir og blir rødt. Jeg har snakka med legen min om det, og hun sier det er relativt vanlig for gravide. Slimhinnene på innsida av skjeden blir tynnere og tåler mindre - da blir det fort sårt. I tillegg er det vanlig at skjeden blir generelt tørrere pga. hormonforandringer under graviditet. Hvis det er veldig tørt og sårt går det an å smøre det litt med uparfymert feit fuktighetskrem (legen min mener Apobase er bra), eller vanlig glidekrem (godkjent av RFSU). Veldig kjedelige greier dette, men jeg krysser fingre for at det normaliserer seg igjen en stund etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Når du sier dette, kan det jo hende at det er som du sier, og at han rett og slett er blitt sår fordi jeg ikke var tilstrekkelig våt da vi holdt på... Jeg husker at mot slutten av "akten" var jeg tør inni der, og det kan ikke ha vært så godt etterpå sikkert....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Dette høres ut som sopp. Gutter får "sopp" under penishodet, små hvite prikker og det må behandles...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Synes også dette høres ut som sopp. Kvinner kan overføre dette til mannen. Som regel må kvinnen ta en canesten stikkpille og smøre i tre dager, mens mannen må smøre i opptil 14dager. Viktig å få dette behandlet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde selv sopp der nede, men det var ikke tørt (heller svært fuktig) - og mye hvit tykk utflod. Men etter en kur med Canesten (kun stikkpille som hjalp, ikke kremen) så ble det borte. Ville hørt med legen først uansett for å være på sikre siden. (dog er det ikke farlig å ta canesten selv om du ikke skulle ha sopp, jeg spurte legen om dette). Eller du kan forklare på apoteket (men igjen er dette noe som er veldig privat og intimt og som det ikke er så gøy å spørre apotekeren om). Ønsker deg uansett lykke til - er viktig å finne ut hva det er for å bedre situasjonen for deg
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 noen ganger svikter immunforsvaret litt. jeg og samboer hadde sex og må ha fått ett rift eller noe slikt. for etter samleie, var musa mi større enn en golf ball. kjønnsleppene mine så ut som en pung. hehe.. men ta en tur til legen.
maria isabell Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 rekner med du og din kjære bare har sex med hverandre..når en er gravid er det mye større sjangse for sopp enn ellers og dette smitter...gå å kjøp candasten,men lurt å sjekke med lege først...sist graviditet kjøpte eg candasten med en gang,har den heldigvis enda,men svært vanlig å få og ikke noe å få panikk av,men går det lang tid før behandling kan dette bli smertefult..
Hvitkløver2020 Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Vi hadde det samme prob når jeg var gravid sist gang.. det blir litt forsjell i bakterier og div der nede når vi er på kjukken!!! he he.. Måtte ha stikkpille og smøre ja.... Dama på apoteket annbef. meg å ha litt toalettpapir i trusa istedet for truseinnlegg. Fordi det puster bedre og jeg slet med dette lenge=( Det ble bedre=)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 sopp er ikke en seksuelt overførbar sykdom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå