(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Migrapolis i kveld skal handle om en pedofil som står frem sammen med faren hans som også er pedofil. Dette kan bli interessant.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hvilket kanal og hva klokken begynner det ??
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 huff får frysninger..kan ikke se sånt jeg.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 tja, kanskje han er naboen din. hehe. han har gått i terapi, sittet i fengsel og jobber nå som skuespiller.... Synes det er litt interessant jeg da.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Det skal jeg få med meg!! Tusen takk for tipset! Dette kan bli interessant, jeg har så mye imot pedofile at jeg ikke tørr si det en gang. Kanskje lurt å få ett lite innblikk i livene deres?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 Vi har vel de fleste ganske mye "mot" pedofile, men er jo greit å høre den andre siden også da.
Winterlady Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 De har vel neppe så mye selvinnsikt at jeg synes det er verdt å kaste bort en time å se på. Noe av kjennetegnet ved pedofili er jo nettopp bortforklaringer og manglende evne til å innse at barns emosjonelle atferd ikke er et uttrykk for seksuelle behov. At både far og sønn er pedofile sier vel at studier som har vist at misbruk hos noen avler misbruk, har noe for seg. Hjernen har stor kapasitet når det gjelder å "rettferdiggjøre" vonde opplevelser, for at personen skal kunne leve med seg selv videre i livet. Slik rettferdiggjøring kan igjen føre til at en blir blind for andres følelser dersom en forårsaker samme smerte hos dem (les: misbruk). Samtidig er noe av årsaken til at folk gjentar vonde mønstre som misbruk, alkoholisme osv at det er det eneste som føles kjent i livet og dermed kontrollerbart. Antar at personene på TV vil hevde at de overhodet ikke vil misbruke barn, bare føler seg tiltrukket av dem, og at dette er like naturlig som å føle seg tiltrukket av f.eks. fetisjer og modne partnere. Pedofile har en tendens til å glemme at barn ikke er som voksne, og ikke kan samtykke til noe slik som voksne kan...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2008 månebarn han har innrømmet alt han og vært i fengsel, fått terapi og borforklarer eller gir ikke skyld til sin egen far... Han hevder derimot at han så på sin fars seksuelle adfert mot han som omsorg når han var 8 år da, fordi han visste ikke om annen omsort. Trist i grunnen. Jeg forventer derimot å høre han si at han nå skjønner at det ikke er omsorg da... Dersom han har lært noe... Du var fryktelig ensidig månebarn. Det er kanskje du som ikke har selvinsikt...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Ja, pedofile er tross alt ikke en gruppe kriminelle, men en gruppe som tiltrekkes av barn...noen har fulgt sine lyster, mens andre har jo ikke forgrepet seg. Må være et svært vanskelig liv å leve, og jeg antar at terskelen er høy for å søke hjelp. Ser ikke for meg at de drar til legen og sier at de har lyst å ta på småbarn. Er vel også slik at mange av de pedofile har blitt utsatt for overgrep selv uten at jeg har noen tall å vise til.
Winterlady Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Du har tydeligvis lest om programmet på forhånd, og da er det vel lett for deg å trekke ovenstående konklusjon, men det betyr jo ikke at det jeg skriver er en motsetning- for det er det da ikke. Synes naturligvis det er trist, og det du skriver om "omsorg" er jo nettopp det jeg sier om at folk fortsetter slike mønstre fordi det føles "kjent". Nå har terapi aldri vist seg å ha kurert noen for pedofili over tid, så tro på noen rehabilitert person har jeg dessverre ikke.. Snakker dessuten ikke om å bortforklare egne følelser eller skylde på andre. Jeg snakker om å bortforklare det faktum at barn ikke har behov for seksuell kontakt... altså argumentere for at det ikke er så alvorlig som samfunnet skal ha det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå