kjerringa-mot-straumen Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg fikk mitt forste barn da jeg var relativt ung, 19 aar. Siden da har jeg vokst mye mentalt noe som faller seg ganske naturlig mener jeg naar man faar mann, barn, hus osv.. Det som er vanskelig for meg naa er at jeg har *vokst* fra veldig mange av mine tidligere venner, selv om flere av de ogsaa naa har barn selv. Prover og forklare hvorfor jeg heller onsker aa vere med familien fremfor fester hver helg og turer hit og dit. Er ikke det at jeg ikke kan ta en fest, men helst da ved spesielle anledninger. De argumenterer med at jeg har da saa unge foreldre som orker aa sitte barnevakt, og jeg maa da faa lov til og *leve* livet litt.. Kontra venner jeg har tilegnet meg etter jeg fikk barn hvor det blir respektert og vi blir invitert hvor barna kan vere med og evt ordne sengeplasser saa vi kan ta ett glass vin o.l Problemet er litt hvordan legge dette frem paa en ordentlig maate, jeg er jo glad i de og vil ikke miste kontakten helt. vil bare ikke ha maset hele tiden. Hyggelig at de spor, men jeg maa da kunne faa takke pent nei uten at det blir noe oppstyr... noen bra tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå