Gå til innhold

hvorfor så mange???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange her inne som ønsker seg fødsel før termin, og prøver alle mulige middler for å sette i gang allerede fra uke 37?? Jeg trodde at jo lengre i magen, jo bedre rustet er babyen når den kommer ut..... Selvfølgelig mener jeg ikke at man skal gå langt langt over termin, dvs mer enn 14 dager, og jeg vet veldig godt hvor lei man er når terminen er der og det ikke skjer noe(gikk 7 dager over med første...) Men helt oppriktig så lurer jeg på hvorfor der er slik?! Jeg føler det ikke slik, og gjorde ikke forige gang heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor så mange begynner med disse kjerringrådene før terminen er der(og egentlig blir jeg litt forbannet), men en ting er sikkert, jeg er villig til å prøve det meste nå for å få fødselen i gang naturlig nå!! 7 dager over og det ser ikke ut som det er noe fødsel igang her... Vil ikke at det skal gå så langt at jeg må på overtid. (får ikke føde på ABC da!) :(

Skrevet

Men jeg synes ikke det er noe galt i kjærringråd når man er over termindato. Og hvis du er 7 dager over vet jeg nøyaktig hvordan du har det:oP

Jeg husker veldig godt hva jeg gjorde sist..... Bor i Bergen, så vi kjørte rundt og rundt på brosteinen i 2 timer, så var det hjem å ha sex. Samt at jeg spiste raspeballer til middag den dagen... Og om natten startet det hele.... om det var pga at dette, eller om det var av seg selv er vanskelig å si:oP....

 

Men uansett er det så rart med de som starter med alt mulig leeenge før. Ikke sant?! Vil så gjerne vite HVORFOR???????

Skrevet

Jeg er både for og i mot den debatten her... selv er jeg i uke 37 og sååå sliten og lei av masse plager!! Vil gjerne få fødselen overstått... men samtidig vil jeg jo det beste for barnet!!! men skal innrømme at om noen dager kommer jeg til å prøve å ting i gang med sex blant annet ;)

Skrevet

Vi er da alle sliten og føler oss osm vi er slengt gjennom vaskemaskinen på slutten... men allikevel... Sist hadde jeg lagt på meg 20 kg, så ut som en hvalross, hadde kraftig BL så jeg brukte 5 min for å komme meg på do, som er 7 steg unna, hadde kynnere i hytt og gevær og en hel haug med andre ganske store plager..... men allikevel synes jeg ikke det er grunn til det? Sex kan man jo ha hele tiden.... det er jo kke det jeg snakker om, men alle disse andre tingene.. SOm å knaske kanel i kg.-vis løpe trapper osv osv osv.. du stresser jo bare deg selv og barnet dersom du ikke er helt moden, noe som gjør deg mer sliten.... samt at barnet er ikke klart før det er klart... og da kommer det som regel av seg selv!!

 

Synes du det jeg sier høres helt urimelig ut?

Skrevet

kjerringråda funker vel ikke uansett om man ikke er moden... og er man moden så har jo kroppen begynt selv. jeg begynte med bringebærbladkapsler i går, er uke 36, så syns det er helt greit. er jo ikke for å få i gang fødselen det akkurat:P ellers så vil jo ikke sex sette i gang noe med mindre kroppen er klar, så det å ta en økt i senga er vel ikke å forakte uansett:O) hva kan man egentlig gjøre for å sette i gang? baby kommer når ting er klart, og er det ikke klart, så fungerer ikke sex, trappegåing, husvask eller noen av kjærringrådene som kommer her... virker det som i hvert fall! hadde man kunnet bestemme når babyen skulle komme (annet enn ved hjelp fra sykehus), ville vel ikke folk gått på overtid... så man må jo regne med at det kommer til sin tid... så kanskje man kan gjøre ting som "skal hjelpe" med gangen når ting skjer, men da har det jo allerede begynt.

 

med mindre man får premature rier og modning i uke 30 da.. da kan man jo roe litt på sengekosen og trappegåingen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...