Gå til innhold

Røde hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det farlig for gravide å få røde hunder?

En arbeidskollega av samboeren min har barn som har fått røde hunder, han har selv hatt det og får det ikke selv, samboeren min har også hatt det, men jeg har ikke hatt det. Kan de være smittebærere fordi om de selv har hatt det? Ble litt rot dette men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde hunder kan gi fosterskader.. På helsekortet ditt er det krysset av for om de har antistoffer i mot røde hunder ( er da krysset av for rubella). His du har antistffer, er det ikke farlig for fosteret ditt..

De kan nok ikke bære smitten om de har antistoffer/altså vært smittet før eller er vaksinert..

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321369

Skrevet

Hvor holder det barnet til som har røde hunder? Det er tydeligvis ikke alle som gir barna sine MMR-vaksinen.

Skrevet

Du skal ikke ha røde hunder som gravid. Det er noe av det verste som kan skje, trur eg.

Jeg tror ikke du risikerer smitte, men jeg ville spurt en lege, og UANSETT hva legen sier, så ville jeg ha bedt min mann holde seg langt unna denne kollegaen de neste 8 ukene.

Skrevet

Ble du ikke vaksinert på ungdomsskolen da? Står det på blodprøveresultatene dine fra første kontroll at du ikke testet positiv på rubella?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...