Gå til innhold

spor av protein i urinen(samme som 2trimester)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

OK, ikke bestendig man tenker på å spørre om alt når man er hos jm, men.....

Jeg har begynt å få vann i kroppen de siste ukene. I tillegg var det spor av protein i urinen i dag. Var heldigvis veldig lite, MEN er dette noe som kan forsvinne av seg selv?

Eller er det et tegn på at det er svangerskpaforgiftning på gang?

Kan det være et tegn på noe annet også kanskje? Noen som vet?

Klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..der sa du noe.. Jeg var til legekontroll for 4 uker siden, og der var det litt proteiner i urinen. De ba meg ringe tilbake dagen etter, men det har jeg jo helt glemt *ups!*.. Men de ville vel ha kontaktet meg om det var krise?? Hun sa samtidig før jeg gikk derfra at "det er sikkert bare sånn vanlig gravid-protein".. (???).

Skrevet

*smiler* bra det ikke bare er jeg som har ammetåke før baby`n kommer til verden :-)

Bare vanlig gravid-protein.... jøss det var forklarende :-)

Ring og hør du og kanskje du får noen bedre svar da?

Skrevet

Husker noe fra sist gang om at det ikke er uvanlig med litt proteiner i urinen når man er graivd, men husker ikke opp til hvilket punkt. Hm... Skal til jordmor om en time, kan spørre henne kanskje :o=)

Skrevet

kom gjerne hit og fortell etterpå :-)

Skrevet

Ringte legen, og den var visst helt i orden. hehe...ble jo ikke så mye klokere, men alt vel :o)

Skrevet

bra det da :-)

Noen andre som vet?

Skrevet

var urinen helt ren?

det kan komme spor av proteiner dersom det er utflod i urinprøven....og da er det jo ikke noe å bekymre seg over..

ellers vet jeg lite.

Skrevet

Var helt ren ja :-)

Vask nedentil først for så å tisse gjennom en bomullsdott :-) Skikkelig griserier, men bare å vaske seg etterpå....

Skrevet

Jeg hadde spor av protein i urinen hele sist svangerskap og endte opp med SF på slutten..

Har det i dette svangerskapet også og i dag var det på +4 tidligere har det bare ligget på +1 og +2 så jeg er atter engang under observasjon til SF (var mistanke i begynnelsen av svangerskapet) men som legen sa noen bare har det uten at det ligger noe bak, men siden du sier du begynner få vann i kroppen ville jeg vært litt obs, ikke for og skremme men du kan jo godt følge med på om du plutselig går mye opp i vekt, får kraftig hodeverk, synsforstyrrelser og smerter øverst i magen da burde du kontakte lege fortest..

Men om de hadde hatt mistanke om SF så tror jeg nok de hadde sagt det og bedt deg komme med ny urinprøve om et par dager for og sjekke om den også hadde protein..

Skrevet

Du bør være litt obs ja. pgs vann i kroppen. Men det kan også være litt spor etter uvi eller bare en forurensing i urinen som forsvinner av seg selv(fikk jeg beskjed om av min lege) Tok hun blodtrykket ditt? Hvis det var normalt/ eller ikke har en voldsom økning er det ikke noe å bekymre seg for nå i hvert fall. bare vær litt oppmerksom.

Skrevet

Da har jeg fått sjekka! Hehe.. Jordmor sa det kan være tegn på svangerskapsforgiftning, men da kombinert med forhøyet blodtrykk og vektoppgang (gjerne veldig hurtig oppgang over kort tid).

Blodtrykket mitt var helt fint, og vektoppgang har jeg så godt som ikke hatt, er 1,5 kg + og er i uke 28...

Proteiner i urinen var ufarlig når det var små forekomster, og man ikke hadde noen av de andre symptomene på SF. Det kunne komme av at nyrene "lakk" litt.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk sv.f forrige svangerskap . To-tre mnd før termin fikk jeg en god del ødem og litt proteiner. Men ingen tok det alvorlig pga av at blodtrykket var "fint". Magen stoppet og vokse, men var på sjekk på ul og de sa ungen var over gjennomsnittet stor så ingen problem.... Men problemet var at blodtrykket mitt hadde faktisk steget en del fordi det var veldig lavt i begynnelsen av sv.skapet. Ca tre uker før termin ble det så ille at jeg måtte legges inn og fødselen settes igang. Da var jeg på ul igjen på sykehuset hvor jeg skulle føde (de hadde hatt sommerstengt på forrige ul). De så med en gang at ungen var liten og ikke hadde det bra. Han var 2700g og de andre ungene mine har vært ca 4 kg. Ville bare fortelle dette for å si st det er ikke alltid en skal stole på det de sier med en gang. Vær obs selv og kjenn på magefølelsen. Håper ikke jeg skremmer noen, men blodtrykket trenger ikke være så veldig høyt hvis de andre faktorene er til stede. Jeg fikk mye proteiner på slutten altså - ikke bare spor. Heldigvis hadde jeg en fastlege som var oppmerksom og sendte meg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...