Gå til innhold

Er det ok at de små spiser det samme "dag ut,dag inn" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini vil bare ha to forskjellige typer med HIPP middagsglass. Han vil også kun ha 1 grøttype, og for å få han til å spise grøten sin så må jeg ha et helt beger med fruktpure oppi.

Blir dette for ensformig? Får han for mye frukt? Han spiser ca 3 beger med frukt til dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hi hi,bedre å spise ensformig enn å sulte i hjel ;-)

Skrevet

For mye frukt får han helt sikkert ikke, for det er vel bare moset frukt og ikke noe annet i de begrene?

Kosten kan bli litt ensformig og det er ikke bra over lang tid å spise bare noen få sorter mat uten å ta kosttilskudd. Men dette er helt sikkert bare en periode, og mini kommer til å utvide matreportoaret snart. Ammer du også eller? Får han tran eller d-vit som de anbefaler?

Jr ville heller ikke spise grøt uten fruktpure en stund. Men jeg brukte pureen som et smørøye og dyppet tuppen av grøtskjeen i den slik at det første han fikk i munnen var pure. Dersom du kan lure mini på samme måte så slipper du å bruke så mye pure, selv om det ikke er skadelig.

Skrevet

Det viktigste er jo at han får mat, blir mett og legger på seg. Det du gir er jo sunt! Dette går seg nok til når du begynner å gi av din egen middag. De små elsker (som oftes) "vanlig" middag. Så la småen nyte maten sin:) Har hatt perioder vi også hvor det går i 2 middagsglass osv.

Og barna mine lever fortsatt:)

Skrevet

Jeg tenker sånn:

Hele livet er det viktig å ikke være for ensformig. Alt med måte!

Det gjør helt sikkert ingenting om han spiser det samme middagsglasset, men kanskje er det like greit å lære han til å like flere smaker..vet jo ikke hvor gammel han er da:-)

Men min erfaring (siden jeg nå er så erfaren med en jente på 13 mnd..ikke!) er iallefall at om jeg prøver en ting som hun ikke vilha..så prøver jeg igjen dagen etter..så venter jeg noen dager eller en uke..sånn når det passer og så.... PAAABONG--så prøver jeg igjen ..og vet du hva det funker..

Jeg lager aldri noe stress rundt det eller tvinger henne til å spise..bare lar henne få smaken på det. Det fungerer iallefall her og det er ingen ting hun ikke LIKER..dvs mange ting hun førtse par gangene ikke ville ha..men så går det ned på høykant. (Noen ting har tatt mnd før hun har spist en hel porsjon)

jeg hadde samme erfaring med sushi..derfor jeg tror dette funker!!:-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Han får d-dråper, men jeg ammer ikke da. Han går på Nutramigen, pga melkeallergi. Ammet frem til han var 6 mnd. (straks 10 mnd nå).

Får håpe at det bare er en periode ja. Han legger mer enn nok på seg, og er blid og fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...