Gå til innhold

Nei å nei og huff a meg.....:o*(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll idag hos jm, er 33+1 idag, og skulle som vanlig sjekke leiet på tuppa vår... Trodde alt sto bra til der inne.... Men til min store forskrekkelse ligger hun på tvers!!!!! Hva søren skjer da????? Hvis hun ikke snur seg? Må jeg ha KS da eller hva???? Jeg vil FØDE på vanlig måte...... nei huff og huff nå er jeg heeelt forvirra og skremt her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg enda for de kan snu seg masse enda=)

Skrevet

Min lille Leon ligger også på tvers, fikk vite det hos legen i går, men er bare i uke 32, så han mente at han fortsatt hadde godt tid på å snu seg :)

Skrevet

sannsynligheten for at hun snur seg med hodet ned er ganske stor,du har jo noen uker igjen enda:o)..

Skrevet

dere slipper uansett å føde barnet på tvers,det går jo ikke,hehe;o),barnet snur seg enten med hodet eller rumpa ned,og mest sannsynlig det første;)....dere har god tid enda:)

Skrevet

Hi her..

Nei huff... tenk om hun skulle ut på tvers da!!! hvordan skal det gå til, men snur de seg virkelig alltid?? eller kan de bli liggende??? slik at man må ha KS? For det er noe jeg virkelig virkelig ikke vil ha!!!

Skrevet

babyen blir så stor at den ikke får plass på tvers siste ukene,den snur seg sikkert snart,de kan jo prøve å snu babyen på sykehuset også om den skulle ligge med rumpa ned siste tiden

Skrevet

Babyer blir aldri født på tvers,hehe:o),enten får du en normal fødsel eller ks (om babyen skulle ligge med rumpa ned,og du har smalt bekken osv.) ved ks har du jo ikke smerter når baby skal ut,det er jo kjempe fint,men så er man som regel ikke i så bra form etter fødsel siden ks er et stort inngrep,også er du jo sydd sammen i magen da,og såret er jo vondt og ubehagelig en god stund etterpå..

Skrevet

Det er akkurat pga alle disse tingene jeg ikke vil ha KS. Jeg har født før, lå da i 18 timer og fødte en gutt på 4,5kg og 52 cm....Det gikk helt fint ed litt epidural :oP... Så de snur seg uansett en eller annen vei altså?!? tror ikke jeg har spes smalt bekken, så da er det vel kanskje mulig med setefødsel også da..... Så lenge jeg får epid. så gjør jeg heller det enn KS.... det er nå helt sikkert!!! Vil ikke ha et operasjonssår i tillegg til etterrier og alle andre ting som kommer etter fødselen!!!

Skrevet

ikke meningen å skuffe deg, men det er ikke alle babyer som snur seg. noen (men veldig få), ligger på tvers når de skal fødes. da er det ingen vei utenom ks.

Skrevet

Min lille frøken snudde seg i uke 36 så du har litt tid igjen:) Dessuten er jo ikke ks noe undergang. Det viktigste er jo at barnet kommer ut og tiden etterpå!!!!! Den ene dagen med fødsel/ks er jo helt uten betydning mot et langt liv med barnet sitt.

Skrevet

Som sagt over her. De fleste snur seg fra tverrleie til sete eller hodeleie før fødsel. Vet om døm som har snudd seg fra tverrleie til hodeleie bare dager før planlagt keisersnitt. For ligger'n i tverrleie må du nok ha ks. Det er i allefall det jeg har lært. Kjenner ei som har hatt to i tverrleie...

Skrevet

Min lille gutt lå både med rompa ned og i tverrleie (han byttet såååå fint på det fra ktr til ktr...) fram til uke 37!!! Da jeg hadde ktr i uke 38 lå han endelig med hode ned =) Legen mente han hadde så god plass der inne, at han hadde mulighet til å snu seg fram til han ble født omså =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...