nickoline og supermann Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 svaret hos meg er JA!!!!! heng meg.......jeg er moralsk forkastelig! ps. husk kvittering neste gang du er ute å spiser eller tar deg en øl. ingen tar mer svart en restaurantbransjen.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Ja, så lenge det er noen vi kjenner så. Da blir det jo mer en vennetjeneste....
___ Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er ganske streng på det punktet, så der er svaret nei. Jeg tar rett og slett ikke sjansen. Moralen er en ting, men konsekvensene hvis det skulle skje en ulykke, det skulle bli problemer med forsikkringselskapet eller vi skulle bli tatt av skattemyndigheter enner andre er såpass alvorlige at det vil jeg holde meg langt unna.
nickoline og supermann Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 siden vi er en håndverkerfamilie, så bytter vi ofte tjenester. pappan i huset bygger terasser og blikkenslageren ordner pipa osv.... broren min la gulv for blikkenslageren og blikkenslageren ordner pipe og beslag. naboen trenger pass av hund og vanning i 4 uker. naboen fikser bilen min. sånn er det hele tiden her. men jeg kunne godt betalt noen for å hjelpe meg hvis jeg trengte det. tenk hva man kunne spare på en gravejobb feks... sinnsykt
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Ikke i den store sammenheng,,., Men betale venner av venner og bekjente for og gjøre en jobb for meg.. ja.. =)
nickoline og supermann Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2008 for de fleste av oss dreier det seg som regel om små jobber..... tror skattemyndighetene har nok med de i 100 000 kroners klassen. forsikringsselskapene? hva skulle de bry seg for. du kunne jo f... meg gjort det sjøl. da er det vel mer kvaliteten du er redd for. foruten om strøm som skal ha et spesielt kontrolloplegg. d
Kaffemocca Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Nja, altså jeg benytter meg av bestekammeraten til gubben som er snekker, men det er snakk om tjenester da. Vi betaler han ikke noe, men gubben skrur litt på bilen hans hvis det trengs..
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Ja, absolutt, men inntil en viss grense. Ville ikke ha satt noen til å f.eks. bygge huset uten at ting var i orden. Hva andre synes er moralsk forkastelig driter jeg langt i. De får ha sin moral, så har jeg min.
___ Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Både strøm, piper, ovner, rørlegerarbeid, taktekkerarbeid og sikkert flere ting kan du få problemer med om det ikke er utført å en forsvarlig måte og du får en skade. Er arbeidet utført av en fagmann har du sikkret deg selv. Da er det de som må betale tilbake til ditt forsikkringsselskap om de har slurvet. Det er en stor ekstra sikkerhet. Om du lar en bekjent felle et tre i hagen for eksempel, svart, og treet dessverre faller over naboens garasje så må du erstatte den garasjen av egen lomme. Hadde det vært et seriøst firma som du betalte hvit ville firmaets forsikkring dekke skaden. Jeg har ingen motforestilling mot at folk hjelper hverandre. De fleste vet godt om det er svart arbeid eller en vennetjeneste de utfører.
MamiMaribel Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har fått utført svart arbeid to ganger. Jeg har ingen dårlig samvittighet for det - dessverre, kanskje..?
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 så lenge det ikke dreier seg om våtrom så, ja!!! :=)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 hva om du hadde fellt treet da??? Dekkes jo av DIN forsikring det! Kan jo ikke bevise at du betaler noen for å felle treet... Er jo ganske vanlig å gjøre sånne ting selv...gjerne med hjelp fra venner/naboer.
___ Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 Hvis du har en god inboforsikkring er det mulig den ville dek det, ellers er det du selv som må betale.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 og selvfølgelig el-anlegg og tak og sånt. Men for å gjøre småtterier så er jeg villig til det, ja. Barnepass også... vaskehjelp feks: helt topp!
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Så da er det jo egentlig like farlig å felle treet selv, da?
___ Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Om forsikkringen din ikke dekker det så ja. Ved personskade er det imidlertid mye dyrere om en som er ansatt svart skader seg.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. mars 2008 #19 Skrevet 12. mars 2008 Men hvordan er reglene med 1000 kr pr år?
Sjefsmegga Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Jepp....hvis det knep om ja....ikke alltid man har noe valg..men liker det ikke nei...gir bismak i kjeften..og ja, jeg betaler helst med kort og vil ha kvittring når jeg er på resturant, vet av at det går mye under bordet der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå