Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for det første alltid lurt på hvorfor man gir det? Mini fikk en del sølv men hva skal han med det? Jeg vet jeg fikk en del når jeg ble døpt, men det har jeg aldri sett noe til faktisk, er det vanlig at foreldre beholder det eller er det meninga at barna skal ha det når de blir store nok til å ta vare på det? For jeg mener jo at gavene han fikk er hans, så da burde jeg nesten slå av en prat med min mor og høre hvor gavene jeg fikk egentlig ble av for de har jeg aldri sett noe til selv om jeg vet jeg fikk mye..Hva mener dere om sølv i gave og når la barnet ta vare på sølvet selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg håper at hun her vil ta vare på det =) jeg ville gjerne hatt mitt men det er borte vekk. jeg synes det er trist.. men tror ikke min bror bryr seg om det.. gi han valget når hen blir stor kanskje...

Skrevet

Enig med deg....., kunne ønske flere ga penger på konto egentlig. Har heller ikke sett noe til mine dåpsgaver forresten....hi hi...

Skrevet

Er det sølv bestill i voksen str du mener ? I så fall fikk jeg det til dåpen også, og det har hele tiden vært lagt på en egen plass - og ingen har tatt det i bruk, fordi det selvfølgelig er mitt. Det var mormor som begynte å kjøpe i en spesiell serie, og jeg fikk da sølvbestikk til bursdager opp gjennom også.

Når det gjelder mine egene barn, har vi ikke ønsket dem sølv, men det er ok om de får det også da. Problemet er at det finnes aå mange mønstre, og det er slett ikke sikkert det de har fått faller i smak om 20 år når de skal bruke det. Min personlige meninge er jo at søvtøy er litt "bortkastede " penger - og at det finnes mye fint i stål.

Kjøp heller noe barna kan bruke når de er små. Eldstemann fikk noe skjeer og afler til dåpen, med navnet gravert inn. Det brukes daglig, og blir et koselig minne når han blir voksen. Mye bedre det enn noe som ikke blir brukt.

Om du vet du fikk noe til dåpen, hadde jeg undersøkt hvor det har tatt veien ja.

Skrevet

Jeg sa fra at vi helst ikke ville ha sølv til Lucas jeg, heller penger å sette på konto til han, likevel fikk han masse sølv og jeg skjønner ikke helt hva han skal med det, sjelden gutter bryr seg om å samle på sølv liksom:S

Skrevet

Nei altså sølv generelt, ser ikke for meg at sønnen min vil bry seg nevneverdig om å samle på sølvbestikk, så litt dumt at man gir det til babyer.

Er vel en gammel skikk, men nå er det jo nyere tider og sølv betyr ikke store greia, føler jeg.

Ja jeg lurer veldig på hvor det er tatt veien egentlig, for det burde vel ha blitt gitt til meg nå når jeg er voksen, siden det strengt tatt er mitt?

Skrevet

mine barn har fått barnesølvbestikk til dåpen,frøkna fikk og en sølvkopp..

dette blir brukt daglig....

voksensølvtøy har de ikke fått..

jeg har sølvbestikket mitt hos mamma og koppen og tallerknen har jeg her...

alle dåpsgavene dems står i en egen hylle i glass skapet i stua..

Skrevet

Har sagt ifra med begge to at vi ikke ville ha sølv til de når de døptes. Bryr meg ikke om sølvtøy selv og ville ikke ha brukt det hvis jeg hadde. Så hvis barna vi ha sølvtøy når de blir større får de ønske seg det da. De har fått barnesølvtøy til dåpen, det synes jeg er greit men det er ikke blitt så mye brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...