Kjærlighet <3 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Som er litt utenom det vanlige kanskje? tenkte planlegge middager en stund frem i tid, men er kjempe matlei..og har ikke matlyst. Har to unger på 3 og 2 år som også skal spise... Etter å ha slitt med kvalme i tre mnd er jeg helt tom for ideer, har nesten glemt hva man kan ha til middag:-)
*Drømmer Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Pitabrød med kjøttdeig, ris, ost og bearnaise-saus =) Det er middagen vår idag.. *MInnner fra hyttetur sammen med mamma, pappa og søster* hehe
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 mmm, det høres kjempe godt ut!! Jeg laget lapskaus i går, det er jo kjempeenkelt og da lager man jo masse så det holder i to dager.. (lapskaus er jo best dagen etter). Det er ekstra enkelt hvis du jukser som jeg gjorde denne gangen, laget pølselapskaus, alle barn liker pølse og du slipper den lange koke tiden på kjøttet:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Skjær ferdig kokt poteter i terninger, skjær pølse i terninger og kok litt makaroni. Stek dette sammen. Gjort på 1,2,3 og veldig godt :-) Ellers kan du steke kjøttdeig, lage postetmos og kok grønnsaker (grønnsaksblanding. Gratineres i ovnen med ost over :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 kok opp noen asparges til deg selv i en kjele med vann og litt margarin. ha noen kamskjell til, et par fres i stekepannen, så er dem ferdig. det er også kjempegodt!! jeg klarer ikke så mye middag nå som jeg er så kvalm, men kamskjell og asparges er bare herlig! sausen er litt verre med, denne skal du lage av 4 eggeplommer, margarin, pluss litt kajennepepper og salt. pass på at den hverken er for varm eller for kald, da knekker den seg!! ( så lag sausen i en aluminiumsbolle du holder over en varm kjele) suppe er alltid lettvindt, og godt nå som det er litt kjølig ute. man kan ha f.eks. gulasjsuppe med nudler, kanskje noen pølsebiter( til ungene) fiskesuppe med ekstra fisk oppi, pluss litt creme fraiche. gryteretter med noe hvitløksbrød eller annen brødskiver er også lettvindt, godt og mektig. det samme er pannekaker med bacon...
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 jokiaboller med potetmos er jo også laget i en fei.
Smånetta 14.mai Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Hvis du har mulighet til å legge bønner i bløt over natten og la en gryte stå en time i ovnen, vil jeg anbefale følgende: Sorte/brune/røde bønner bløtlegges over natten og skylles av. Skær opp en stor rød eller gul løk i store biter, en stor rød paprika i store biter, tre fedd hvitløk og en boks tomater. Ha alt i en jerngryte. 2 spsk matolje og 2 spsk balsamico, 1 tsk spisskumen, 1tsk koriander, 3 laubærblad, en kanelstang, salt, pepper og en terming grønnsaksbuljong haes i gryta. Bruk oksen til tomatene og mål opp en boks med vann som du også har over. Inn i ovnen på 175 grader i en time til halvannen mens mor tar seg en lur, en dusj eller koser seg med noe annet. server med yoghurt naturell. hvis du vil ha kjøtt, kan du ha i litt bacon mot slutten, et sprøsteke det ved siden av.
Kjærlighet <3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 skulle kanskje sagt at mine unger verken liker pølse eller kjøttdeig.... Eldsta spiser ikke pølser og ingen av dem kjøttdeig.. Kjemperart egentlig, "alle" andre spiser det jo:-) Men våre har nektet å spise det siden det ble introdusert første gang.
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 bruk skinke istedenfor pølse da.. bacon, baconterninger...kyllingkjøtt, karbonader...
januarsurprise Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Lag fløtegratinerte poteter (kutt poteter i biter og la stå og koke i fløte i ca.30min, ha i masse hvitløk , kutt opp røkte kjøttpølser og brokkoli, bland alt sammen i en ildfast form - strø ost på toppen og gratinere i ovnen i ca 20 min. Det er kjempeenkelt og godt! Stek kyllingkjøttdeig og løk med tacokrydder. Ha i mais og paprika mot slutten av steketiden. Forvarm tacolefser i micro'n. Legg noen skjeer med kjøttdeigblandingen i hver lefse og rull dem sammen. Legg dem ved siden av hverandre i en langpnne, strø ost over og gratinere i ovnen i 10-15 min. Kjempegode burritos serveres med ris og salat ved siden av! Stek laksekoteletter/filleter i folie i ovnen. Salte og pepre godt, legg på en skive sitron på hver og dryss gjerne endel løk over (kan jo bare tas vekk hvis barna ikke liker det), kok poteter til, lag agurksalat med eddik og vann/sukker/pepper og ha rømme ved siden av mmmm... barnas favoritt Pasta og tunfisk (på boks!). Bruk tunfisk i olje, stek i pannen sammen med valgfrie grønnsaker og evt hakkede tomater (hvis du bruker bokstomater - husk å sukre). kydre med salt pepper og litt chilli! Blandes med den ferdigkokte pastaen - superenkelt og raskt! Fint å lese tips - man blir litt lei av å skulle finne på middager hele tiden
januarsurprise Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 He he.. så først nå et barna ikke liker kjøttdeig og pølser.. Burritosene kn lages med strimlet kylling/svine/storfekjøtt, og retten med fløtegratinerte poteter kan du jo gjøre til en vegetarrett med flere grønnsaker el. servere ved siden av farsekaker f.eks.
Kjærlighet <3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. mars 2008 Ja, skinke og kylling spiser dem:-) får prøve meg på lapskaus kanskje greit å lage på søndag, da har en som regel litt ekstra tid:-)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 koteletter, kylling, fiskeboller, fisk(stekt/kokt) serveres med ris/ poteter/ makaroni/ potetstappe... hamburger med salat, salat m/ kylling eller reker... gryteretter, lapskauser, vårruller med ris og saus(sur-søt saus) kjøttkaker. litt tips, mye av dette kan både lages fra bunn av og også kjøpes nesten ferdig, så slepper du stå hele dagen med komfyren de dagene du er ekstra dårlig =) klarer ikke jeg hvertfall,hehe
blirjegsnartmamma Skrevet 12. mars 2008 #14 Skrevet 12. mars 2008 Vi skal ha ostesmørbrød ikveld Laget i ovnen, med middagspølse og ost..
tryde Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 jeg hadde super lett middag i går... kjøpte disse risposene hvor risen er ferdigkokt som bare skal varmes i microen. plukket salat fra saltdisken, tok paprika, løk, mais og skinke, litt reker, annanas. kjøpte kylling ferdig oppdelt fra den stoltehane, den fra prionoe er for tørr og smakløs. varmet grønnskaene og kjøttet i pannen. på slutten tik jeg i risen. blande godt og spise:)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 12. mars 2008 #16 Skrevet 12. mars 2008 jeg pleier å kutte pølser opp i små biter og legge i form med litt potetstappe oppå, og en runde til med pølser oppå der og så stappe, og masse ost! inn i ovnen i 20min! kjempe enkelt! men hjalp kanskje ikke med pølser, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå