Gå til innhold

be kun de man har kontakt med?teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så i tvil om hvem vi skal be,elelr er så si ferdig med lista da,bare litt usikkerhet her.

Skal vi be ALT av tanter,onkler og søskenbarn blir det fryktelig mange.

Men samtidig ønsker vi å be de vi har mest kontakt med,dvs.alle på siden til samboeren min,og tanta mi m/fam på min pappas side.

Altså ingen på min mors side.Disse har vi lite/ingen kontakt med.

Er ikke uvenner eller noe slik,men er spredt på forskjellige steder.Hun har littkontakt med dem da,men ikke vi.

Kun ene kusina mi,hun er også en god venninne.

Pratet med mamma og hun skjønte hvordan jeg tenkte og hadde ingen problemer med det.Men alikevel tenker jeg på det.

Vi skal ikke ha stor middag,kun de ALLER nærmeste(ca 15 stk)og resten til kaffe/fest.

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok det jeg ville ha gjort...

Har mange søskenbarn som er mye eldre enn meg, og ble etablert og fikk barn allerede før jeg begynte på barneskolen. Har lyst til å invitere de som jeg har hatt god kontakt med de siste årene, og da blir det kanskje 5-7 (av 11) på min fars side og 3 (av 6) på min mors side, pluss evt. partnere. Tror ikke jeg vil invitere barna deres...

Og så blir det nok alle tanter og onkler! Og så får vi se hvor mange det egentlig blir fra sambos side. Har ikke så god kontroll på hans slekt, men den er mindre enn min.

Det er egentlig viktigere for meg å ha en stor samling av de folkene jeg kjenner og omgås enn å ha slektstreff, så derfor vil jeg ha alle vennene mine til både middag og kaffe. Og i tillegg et vennepar av mine foreldre som alltid har vært tante og onkel for meg, he he!

Men ALLER først må en av oss fri til den andre... :-) (vet at jeg gikk glipp av skuddårsdagen...)

Skrevet

Jeg ville bedt alle tanter og onkler jeg, da... og de av søskenbarna dere har kontakt med. :) Men dere må gjøre som dere føler for. :)

Skrevet

Vi har avlgt å be kun den nærmeste famile - altså foreldre/steforeldre, søsken og deres barn. Hagebryllup der forkuset er familie, barn og nærhet. Dvs vi ønsker at bryllupsdagen skal være intim.

Det ville den ikke blitt for oss om vi ba en masse familie les folk vi ikke har kontakt med.

Videre skal vi suplere med vennefest. Der har vi planer om å be venner vi vanker med i dag, venner vi vanket med tidligere/ungdomstiden samt kjære studievenner :-)

Jeg har giftet meg en gang før - da hadde vi stort bryllup med "hele slekten" ;-) Resultatet var at vi ble stresset og ikke tilstede på vår store dag. Samtidig hadde vi ikke tjans til å få snakket med allesammen. Synes det var så leit i ettertid - derfor lite bryllup denne gang der forkuset helt og holdent skal være på at vi feirer kjærligheten og foreningen av to familier :-)

Skrevet

Da vi satt å planlagte bryllupet, hadde vi tenkt å be kusinene mine(4 stk) m/mann og fetterene hans m/dame... Og ingen tanter og onkler.. Vi valgte det slik, fordi vi ikke har noen kontakt med fetterene mine...

Men etter mye om og men, så ber vi ingen slekt likevel, kun familien og venner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...