Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Jeg leser fra debatter om dette at mange tror dette blir gjort utifra forfengelige motiver..

Det skjønner jeg ikke..

At noen ikke vil revne.. Nei, men det skjønner jeg, og det kan tross alt være en konsekvens av vaginal fødsel. At noen tror at man blir slapp i musa av å føde er jo ett fett for meg, fordi man er ikke helt lik etter et keisersnitt heller.

Nei, det er har ikke kommet noe barn ut av vaginaen min, men den er ikke som før. Den forandrer seg enkelt og greit fordi barnet ligger der også. Jeg må gjøre knipeøvelser som alle dere andre. Jeg slipper ikke unna alt som har med underlivet å gjøre bare fordi jeg har hatt keisersnitt..

Forfengelig? Veldig mange har strekkmerker , celluliter o.l. Vi som har tatt keisersnitt har i tillegg et arr + en mage som vil henge over dette arret.

Huden min over arret er helt død. Den er som gele å ta på.

Du som har født vaginalt, gått ned alle kilo og uten strekkmerker, du kan gå for å aldri ha født. En med keisersnitt har alltid et merke.

Jeg føler meg rett og slett veldig usexy, jeg har et arr, og en valk over der, med påfølgende strekkmerker. Siden jeg har gått ned endel i vekt har jeg også endel løshud. Dette kommer aldri til å bil helt borte pga arret. Syns dere det er så veldig forfengelig?

Dere snakker om at å føde er ingenting å være redd for, samtidig sitter dere og snakker om hvor vondt det er, at dere revnet etc. Er det rart folk blir redd?

Jeg forstår godt de som ikke vil ha keisersnitt i frykt for å revne, og er man såpass stressa og angstfylt under fødsel er faktsik sjansen for å revne veldig stor. Er det det man ønsker? Naturlig fødsel på bekostning av mors underliv?

Jeg blir i alle fall veldig oppgitt når jeg leser om alle dere som tror keisersnitt er forfengelig. Som jeg skrev iet annet innlegg, er man forfengelig blir man ikke gravid. Alle står i fare for strekkmerker, hengepupper etc.

Det som er naturlig for deg er kanskje ikke like naturlig for noen andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååååå det er sååå jææævla bra sagt!!

kunne ikke sagt det bedre selv...

hater den magen jeg har fått..

HATER DEN

Skrevet

Helt enig, fødte selv vaginalt men alle er forskjellige og hadde jeg hatt en grunn til å ta ks så hadde jeg nok tatt det om jeg måtte.

Skrevet

Godt skrevet! *applaus*

Er en myte at underlivet bevares bedre etter ks! Er hormoner også inne i bildet her.

Du må være et klokt hode, jenta mi:0)

Skrevet

hun er det =)

klokeste dama jeg har snakka med =)

Skrevet

takk takk:):)hører så mange si å jeg vil ta ks for det er så mye lettere...da bruker jeg å si ja kjempe lett å nesten ikke få tilå løfte barnet ditt på 6 uker,se slaktet ut.å ligge helt hjelpesløs etter fødsel,med katerter å alt som hører med..ja ikke sant mye lettere..not!

Skrevet

Tenkte jeg skulle avskrive myten om at keisersnitt er så rosenrødt, siden alle tror det..

Utover det er jeg glad jeg hadde planlagt snitt. Angrer ikke på det og trenger ikke forsvare meg. Syns det er trist at folk mener de som har keisersnitt uten "spesiell" grunn (som om dere vet hvorfor folk har keisersnitt, tror dere de får det uten en god grunn?) burde betale selv.

Fordi de ikke vil betale for andres latskap. Hehe. Folk er så uopplyste om keisersnitt.

Skrevet

haha godt sagt =)

fy søren så ekkelt det var å ta ut kateteret forresten..æææsj.

Skrevet

Hei mamma! Jeg reiv ut mitt kateter etter 2 timer da.. Orket ikke ha det på og orket ikke ligge. Men det forfengelighetsaspektet har jeg ikke sett noe til.

Jeg tror de som føder vaginalt "ser" bedre ut.

Jeg hadde ikke så vondt, men jeg slet med å løfte min 3110gram tunge datter. Det nappet litt mer enn det trengte i såret. Jeg husker ingenting av de første 14 dagene hjemme med vesla, jeg var helt ute av det i feber og smertestillende.

Skrevet

såpass jeg fikk helt panikk når de skulle fjerne katertert.jeg var helt omtåket hadde mistet mye blod.så fikk helt panikk når jeg måtte gå på do.kjørte rullestol helt inn på do da..huff for en tid..så glad jeg kjente gubben veldig godt da..følte meg lite lekker for å si det midlt.håret var svett og sto rett til værs..fikk ikke dusja meg før 2 dager etter fødseln.hadde egentlig veldig lyst på ett barn til her,men husker litt for mye nå..hehehe

Skrevet

Hehe, jeg fikk helt panikk når de sa jeg måtte beholde kateteret. Jeg kom meg vldig fint da. Men jeg klarte ikke våkne da vi kom hjem og hadde feber. Svettet som en gris og var helt ute av meg. Man blir jo gjerne febersyk etter ks... det er veldig vanlgi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...