Gå til innhold

Kan kattar "sanse" sjukdom hos mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg lurer på om dei kan det, slik som hundar kan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg.

Mamma hadde en katt som lå pal ved siden av meg når jeg hadde tonsillitt for mange år siden. Så ut som hun våket over meg. Nesten litt ekkelt.

Og har hørt om en katt på et sykehjem som gikk og la seg på senga til de som skulle dø... Skummelt å få den katten på besøk da...

Skrevet

Takk for svar:)

Du forstår at sønnen min har ein langvarig "rar" feber, som eg har spurt om råd for her før. Legane har problem med å finne årsaken...

Sønnen min spurte meg om dette med katten, for den mjauer sånn til han og er litt anleis overfor han enn oss andre.... Kanskje den merkar at det er noke med han?

Skrevet

Den forrige katten min kunne iallafall sanse hormonendringene i kroppen min da jeg ble gravid.

Hun endret oppførsel radkalt, og fotfulgte meg døgnet rundt. Dessuten begynte hun å hyle fryktinngytende til alle menn som var på besøk hvis de var for nærme meg.

Veeeeldig snodig oppførsel.

Skrevet

Katten vår la seg over skulderen min(!) da den var betent. Hører mange har lignende erfaringer, katten deres legger over kroppsdelene der de har vondt. (magen, beina osv)

Skrevet

Ja, kan godt hende katten varer noe. Men jeg tror ikke det trenger være noe alvorlig selv om katten reagerer. Som sagt lå mamma sin katt og passet på meg ved en halsbetennelse.

Leste det innlegget ditt, og håper de finner ut av det.

Regner med han har tatt masse blodprøver osv. God bedring til gutten.

Skrevet

hehe.. det var jo litt morsomt, då:) Ho ville vel passe på deg, så alle mennene skulle vite at du allerede var gravid:)

Skrevet

Hehe, ja, sikkert noe sånt!! Det er morsomt og veldig rart. Den hadde generelt veldig sterk personlighet - om man kan si at en katt har personlighet, da....... Det er over fire år siden katten flyttet fra oss, men jeg savner den enda:-D

Katten vi har nå har ingen slike antenner, hehe, han spiser, sover og det er det!

Skrevet

takk:)

joda, det er langvarig utreding også, ser det ut til. Alle prøver til no er negative. Men dei seier at det stort sett er godarta, når tempen er såpass lav og der ikkje er andre symptom:)

Men eg har reagert på katten eg også. turde berre ikkje nevne det. Så det var sønnen min som spurte om det i staden for:)

Skrevet

ja,det tror jeg de kan :o) dyr kjenner også på kroppen om personen er "god" eller ond.. det er noe jeg tror ihvertfall!!

Skrevet

katten min brukte å legge seg på magen min når jeg hadde kraftige menssmerter:) så jeg tror de aner noe ja...mystiske dyr:)

Skrevet

hunden min lå på magen min og store deler av svangerskapet. Det var litt ubehagelig etter en stund da hun faktisk veier 15 kg, men hun insisterte på å ligge oppå den. Hun liker å ligge med hodet på lårene mine nå også, men har ikke noe trang til å ligge oppå magen min. Snåle dyr.

Skrevet

Har du en katt på 15 kilo ???!!

Gurimalla så skremmende:-DDD

En spesiell rase, som blir SPESIELT store ? :-)

Skrevet

forøvirg gjorde katten jeg hadde i min ungdom det samme som foxy sin. La seg på magen min når jeg hadde mens-smerter. Den var sky og ikke spesielt kosete ellers, men når jeg hadde det sånn så kom hun og

"ordnet" opp med varmen sin. Det funket som bare fy.

Skrevet

mami..

haha, jeg skrev hund da!! 15 kgs katt.. ja det var en tiger! haha, nej jeg ville bare fortellle om hunden min jeg.

Skrevet

Hufff..........

jeg leste bare katt, jeg!!

Puh...

Jeg måpte mens jeg leste innlegget ditt, og fikk den store hjertebanken her:-DDD

Skrevet

Ser at fleire har den erfaringa, så då er det nok noke i det:)

Kan jo nevne at katten er kattunge (7 mnd), og 5 kg(såg det var noken som reagerte på str. her i tråden, men det var jo hund då;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...