Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke går til jordmor..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fornøyd med fastlegen min så jeg har bare brukt ham.. Men angrer litt nå for det virker som at hos jordmor så sjekker de mye mer enn hos legen.. er i uke 40 nå så det er vel forsent å oppsøke jordmor nå:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke jordmor, går kun til fastlegen.

Har to barn fra før, og føler ikke så mye behov for å prate om alle mulige sider rundt svangerskap, fødsel, amming osv.

Det bør være absolutt bra nok å gå til legen i forhold til å få sjekket viktige ting i svangerskapet- ikke bekymre deg over det!

Skrevet

Jeg går heller ikke til jordmor, er kjempefornøyd med legen min! :)

Skrevet

Hei!

Jeg går heller ikke til jordmor. Dette er min første, men jeg føler likevel at jeg får nok info og oppfølging hos legen min. Jeg spurte ham om jeg burde prate med jordmor også, og da sa han at jeg ikke trengte det hvis jeg ikke følte behov, men at mange oppsøkte jordmor når det nærmet seg fødsel, fordi de ofte da trengte en prat, "kvinne til kvinne" :) Så vi får se om jeg gjør det. Er i uke 31 nå, så har fortsatt litt tid...

Skrevet

neida :-) har kun vært hos lege til nå. er i uke 30, skal til jordmor i begynnelsen av april. Kjempe fornøyd med legen min, men begynner åbli lei av alle forsinkelsene, sist satt jeg og ventet i 1,5 timer.

Skrevet

Jeg går ikke til jordmor - bor i trheim og her er kapasiteten som kjent ikke så fryktelig å skryte av på den fronten. Er egentlig veldig fornøyd med legen min, men merker nå når det nærmer seg fødselen at jeg egentlig kunne ha tenkt meg en jordmor for å prate om akkurat det. Smertelindring, hva man faktisk skal gjennomgå osv..for selve fødselsforløpet har ikke legen tatt for seg i det hele tatt. Skal på kontroll i morgen, og regner ikke med å få høre noe da heller. Han er jo en allmennpraktiserende lege..en ung en sådan, hvilke erfaringer kan han dele med meg?hehe, kanskje litt frekt - men sånn tenker nå jeg.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er den eneste:) Er litt spent på om han sjekker modning i morgen.. men det er kanskje bare jordmødre som gjør det..? jeg er også førstegangs og har ikke følt noe særlig behov for å gå til jordmor før nå.. men får se i morgen da=)

Skrevet

Går bare til fastlegen min, jeg også. Skjønner ikke helt hva jeg skal hos jordmor... Innbiller meg at det tar lang tid og er mye pjatt og det orker jeg ikke. Og ikke har jeg tid til det heller :-)

(Og dette er noe jeg TROR, kan godt være det er heeeelt feil, har aldri vært hos noen jordmor...)

Skrevet

jeg GÅR til jordmor, veksler mellom det og fastlegen.. men jeg liker fastlegen myyye bedre,når jeg drar fra jordmor føler jeg meg av og til som et ?. Hu svarer ikke ordentlig på det jeg lurer på, så jeg har nå funnet min egen lille taktikk, ringe legen og spørre, om jeg sitter og funderer over noe hu har sagt. sier ikke at alle jordmødre er slik, tror bare ikke jeg har vært veldig heldig med min, så jeg hadde greid meg meeeer enn nok med fastlegen, har ikke hatt spes utbytte av jordmor jeg...

Skrevet

samme opplevelse her! jeg syns jeg får greie på det jeg trenger av legen, går dit for sykemeldinger og sånt. sv.skapskontroller tar jeg hos JM, men hver gang jeg sier at jeg har vondt sånn og sånn, og lurer på det og det, sier hun bare "nei det er helt normalt det. mm-m. heeelt normalt. jaaa. nei helt normalt det og. ja,nei det kan være litt sånn innimellom". så jeg syns liksom hun ikke helt tar meg på alvor hele tiden. dessuten sitter hun bare å smiler og "mmm-mm" sånn ut i det blå, og syns det blir så unaturlig..

Skrevet

Jeg går kun til fastlegen min:o) orker ikke å måtte forholde meg til to meninger om ting og tang! blir bare bekymret jeg da hihi...

Skrevet

Jeg går bare til jordmor, men det er fordi jeg føler jeg ikke ville fått samme oppfølging hos fastlegen min. Han er litt slapp sånn...

Men han er gift med jordmora mi da, så tror ikke det ville vært krise uansett.. hehe..

Er veldig fornøyd med min jordmor, men det som blir sagt er stort sett ting jeg har lest meg til selv, enten her eller i bøkene som jeg har fått.

Skrevet

Jeg går også bare til fastlegen min og er kjempefornøyd med det. Gikk hos både lege og jordmor første gangen, men føler ikke det samme behovet for å prate med en jordmor denne gangen.

Skrevet

Jeg går heller ikke til jordmor, er superfornøyd med fastlegen min, og har ikke følt behov for noe i tillegg til den oppfølgingen jeg får der :)

Skrevet

"Eeeeeeeeelsker" fastlegen min, så går kun til ham ja!! :)Vil ikke bytte bort ham med en jordmor nei, hehe...

Men så er jo dette mitt 3.svangerskap, så føler lissom ikke noe behov for alt det fødselssnakket osv som jordmoren kommer med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...