PAVEEL Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 jeg kvier meg meg for å gå ut, er lysehvit ihuden for tiden, er i så vanittig dårlig form! er 7+2 i dag...vil holde det hemmelig lenge ennå... kvalm kostant! klarer ikke spise, blir kvalm av å se i kjøleskapet... føler meg usosial for jeg klarer ikke opptre naturlig sammen m venner pra dårlig form. føler det lyyyyser mot meg... spør de hva det er sier jeg jo at jeg er i dårlig form og ikke vet helt hva det er.... uff!!!! vært gravid to ganger før, men aldri vært i så dårlig form!!
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 hei.. jeg var sånn nå sist, så dårlig.. tror jeg gikk sånn i 7-8 mnd. ikke moro. jeg er i uke 5 nå, føler meg litt kvalm. så håper det ikke blir noe mer en det:-) håper det går over hos deg, for det er slitsomt å gå sånn hele svangerskapet..
zaaaaa *på overtid* Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 litt godt å høyra at det er fleire som er kvalm egentlig... går rundt heile dagen og prøver å overbevise meg sjølv om at det berre er innbilning, men eg har no heldigvis ikkje kasta opp enno sjølv om det har vore nære på nokre gonger.... har ein sånn ekkel smak i munnen heile tida, så eg må enten ete eller tygge pastiller for å halde den borte, pyton altså. får vel mykje hol i tennene denne gongen... er vel kanskje jenta denne gongen då viss ikkje du var like dårlig dei forrige gongene;) lykke til, håper me kjem oss forbi dette kvalme stadiet snart!! klem
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 jeg blir sprø av denne kvalmen, i forrige svangerskap var jeg omtrent ikke kvalm i det hele tatt, og det som var forsvant rundt uke 8, nå blir det bare verre og verre! Sea-band funket bra til å begynne med men nå funker det ikke så godt lenger. Måtte bestille akuttime hos legen min for å få en sykemelding for jeg klarer bare ikke å gå på jobben sånn som det er nå. (Ikke lett å sitte å være hyggelig i tlf. når man føler at man må spy hvert øyeblikk!!) Huff... I morgen må jeg til å bake kake og greier til sønnen min sin bursdag og jeg begriper ikke hvordan jeg skal stå der med hodet nedi sjokoladekakerøre og melis og alt det der...blææærgh!! Noen gode ideer?? Neseklype kanskje? peppermyntedrops er forresten fint til å døyve ekle smaken i munnen og hjelper bittelitt på kvalmen. kjøpte noen sukkerfrie på apoteket som ikke har kunstig søtning.
kattungen Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Æsj, jeg har ikke noe liv lenger. Ligger bare på sofaen og kaster opp når jeg anstrenger meg. Nå må jeg snart hente lillemann i barnehagen og i går stod jeg og kastet opp i grøftekanten på vei hjem. Ikke moro, håper det gir seg snart. Har gått ned 4 kg og har ikke noe å gå på, så nå er jeg blek, slapp og mager- ikke bra. Er også veldig svimmel. Er 12 uker i mrg, og skal på UL på fredag, så hvis alt er bra, slipper jeg endelig nyheten. Ikke lett å skjule, nei. Lykke til dere, håper vi snart blir bedre:)
Nå kommer nr. tre Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Første svangerskap gikk helt fint, og så nummer to, skikkelig dårlig ! Sjefen fikk vite i uke 7 at jeg var gravid, og etterhvert alle andre også. Måtte bare kaste inn håndkle. Jeg ble kvalm av alt, lukke opp kjøleskapdøra, klarte ikke å sette inn eller ta ut av verken vaskemaskin eller oppvaskmaskin, være hjemme med dattra vår alene, tanken på at jeg skulle gå fra sofaen til do og tilbake igjen var nesten helt utenkelig. Det er så psykisk, at det er helt vannvitttig. Man skjønner det ikke før man har opplevd det, og du skjønner hva dette dreier seg om... Jeg mått til slutt bli innlagt (uke 9) da var jeg helt ferdig. Da fikk jeg masse intravenøst konstant med kvalmestillende. Jeg har heller ikke hatt lyst til å si det så tidlig, men den gangen hadde jeg ikke valg følte jeg. Ikke press deg selv, og hør med legen din om evt. en innleggelse hvis dette vedvarer. Eller om du har mulighet for å bo hos andre en stund. Det gjør godt å komme seg vekk fra hjemmet, og andre omgivelser. Jeg klarte ikke å dra hjem heller jeg rett etterpå, så vi flyttet inn hos svigers, hvor jeg fikk god pleie. Jeg mått også få sambo til å kjøpe inn sånne småbokser med pålegg (sånn du får på sykehuset), ferdig oppskjært brød. Jeg måtte ha det helt inn med teskjeer......hehehe. Da ønsker jeg deg lykke til, og håper at du ikke må være sånn så lenge !
☆twinkle twinkle Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Hei, jeg har flyttet hjem til mamma pga kvalme..Orker ikke tanken på NOEN ting...Har en datter og føler at jeg sliter når jeg må ha henne alene (Og hun er vanvittig snill og rolig unge)..Snakka me legen om dette men hun kunne ikke hjelpe meg så mye. Særlig fordi jeg ikke kaster opp alt jeg spiser..Føler jeg er en pyse men jeg er så sliten og alt er et ork..Har prøvd akupunktur men det hjalp ikke i det hele... Nå skulle jeg faktisk ønske at jeg kunne spydd emr så folk kunne tatt meg mer alvorlig..Og dessuten er det godt å spy..Blir mye bedre da..Men får det ikke til... Du over her : Kastet du opp alt du spiste når du ble lagt inn? Klarer ikke å glede meg over noen ting lenger....er helt utkjørt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå