Gå til innhold

Igangsetting på fredag morgen....noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått time. Hvis det ikke skjer noe "naturlig" innen fredag skal jeg settes igang kl 08 på morgenen. Hjelpes meg......gruer meg litt. Har lest på sånne lege-sider hvordan de gjør det, men at det kan ta både to og tre dager før ungen kommer ut????? Noen som kan fortelle meg hva som er mest vanlig, kommer ungen gjerne i løpet av den dagen man settes igang ? Det håper jeg da virkelig. Tanken på at det kan ta flere dager gjør meg enda mer nervøs. Noen med erfaring som kan dele med meg ? Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel i utgangspunktet føden som setter igang, ikke fastlegen din vel?

man kan få inntil 3 piller i 3 dager med hormoner som liksom skal modne deg og sette igang riene.

i disse pillene er det samme stoff som er i spermen til mannen, så dere kan jo prøve å "kose dere" litt:)

men det kan ta noen dager før babyen kommer ja.

kan ta noen dager før riene setter igang og enda litt før ungen kommer :)

Skrevet

hei hei

jeg ble satt igang, først en gang, med to modningspiller som ikke ga annet enn maserier, så tok vi pause, på to dager før de satte igang på nytt, og da var planen at innen to døgn skulle babyen ut. Om ikke han ville selv, så skulle han tas med keisersnitt. men heldigvis kom han, etter halvannet døgn med modningspiller hver sjette time, og kun tre cm åpning, så tok de vannet og satte drypp, og da kom han i løpet av fire timer! jeg er veldig fornøyd med fødselen. ser tilbake på den med positive tanker, og følte det veldig trygt og godt at vi var under overvåkning hele tida.

lykke til til deg! Håper det går supert, og at du ikke trenger flere dager med piller først! (de færreste trenger jo det)

tvi tvi!!!

Skrevet

Det kommer vel an på hvordan du blir satt igang, noe som igjen kommer an på hvor moden du er.. Ikke moden betyr modningspiller i skjeden, er du moden kan du få drypp eller de kan ta vannet (dette har jeg ikke erfaring med men har hørt om).

Jeg ble igangsatt 14 dager over termin med førstemann. Var ikke moden og fikk en pille i skjeden. Ventet i 6 timer og fikk en ny en. I mellomtiden kjente jeg litt, men ikke mer enn jeg hadde gjort før. Men 1,5 time etter den andre satte det brått og intenst igang. I løpet av 2,5 time ca hadde jeg da full åpning (fra ingenting), og fikk pressrier. Men noe stemte ikke, for gutten kom ikke. Sannsynligvis på grunn av den raske åpningsfasen hadde ikke gutten rukket å snu seg riktig i fødselskanalen, og var en ekstrem stjernekikker. Han hadde ikke plass til å komme ut, og det endte med hastesnitt. Alt gikk bra altså, men gutten var kjempestresset og legene skulle egentlig oppdaget dette tidligere på grunn av mange tegn gutten ga..

Igangsatte fødsler kan gå veldig fort, og det er en større risiko for å ende i hastesnitt. Men det kan jo selvfølgelig gå veldig bra også! Så masse lykke til!! =)

Skrevet

Jeg ble satt i gang med min forrige og de begynte først med vannballong, som ikke funket i det hele tatt - ble bare maserier av det som holdt meg våken hele natta og ble borte på morgenen uten at noe mer skjedde. Frem og tilbake til sykehuset i flere dager - prøv å unngå det hvis du kan, sett ned foten og si at de får sette i gang med drypp tidligere - det fikk jeg til slutt og da ble det fort - i løpet av bare noen få timer - 9cm åpning men gutten min satt også feil og det endte med keisersnitt uten dramatikk og han var helt fin da han kom ut.

Det er ikke bare positivt å bli satt i gang, men etter at du får drypp går alt på samme dag, da går det jo ikke flere dager, det som kan trekke ut er alt dette med modning.

Du får ha lykke til - uansett får du barnet ditt ut ganske snart:)

Skrevet

Jeg fikk 2 modningstbl 3 ganger på et døgn,med 6 timers mellomrom. Gikk fra null modent til baby ute på en time. Jeg fikk beskjed om at om det ikke riene kom i gang etter forsøk nr 3,så kom jeg til å få noe å sove på for så å prøve igjen med tbl morgenen etter. Hvor lang tid det tar kommer jo an på hvordan kroppen din reagerer og hvilken metode de bruker. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...