Gå til innhold

Var på svangerskapskontroll i dag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på svangerskapskontroll i dag hos legen min og jeg fortalte at jeg i tillegg til å ha masse kynnere nå har begynnt å få murringer i korsryggen og mensenlingnende smerter. (Er nå 28+3 dager) Han så bare rart på meg og lurte på hva jeg mente med mensensmerter..... det hadde han aldri hørt om før?? så han kunne ikke si noe om hva dette var.... Er det jeg som er helt på trynet nå eller når jeg sier mensensmerter eller er det flere her inne som har lignede smerter?

Føler meg litt dum nå siden dette er tredjemann men det er jo 13 år siden sist så jeg føler meg som en førstegangsfødende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere ganger hatt mensmurringer ... minus kynnere. Men fikk beskjed at dette var "normalt" og ble det verre skulle jeg ringe føden og få en sjekk..

Skrevet

Takk for svar Lilo_og_Madelen.

Jeg føler ikke at legen min er helt oppdatert på alt, han visste f.eks. ikke noe om at vi som er over 36 år kan få en ekstra UL tidlig i sv.skapet for å sjekke evt. kromosonfeil, så jeg måtte bare sjekke her inne om hva dette kunne være.

Skrevet

Mensmurringer og kynnere er tegn på modning! Jeg har hatt disse siden uke 30..er 35 uker nå. Jordmoren min synes det var litt tidlig den gang og ba meg ringe føden hvis smerten tok seg opp(rier),vannet eller slimproppen skulle gå!! Bare vær ops..det kan i værste fall være premature rier.Men somregel(min erfaring) kan vi gå i flere mnder med disse modningstegnene.Synes du helle skal ta en tur til jordmor jeg..virker ikke som legen din er helt på nett nei..Disse legen kan litt om allt,men desverre ikke allt om allt..=) lykke til videre.

Skrevet

Takk skal du ha 'min lille alv'

Ja jeg må nok vurdere å ta kontakt med jordmor om dette skulle fortsette. Når en først har fått følelsen av at legen ikke kan så veldig mye om alt i et svangerskap så blir en ikke akkurat så veldig trygg på at en blir tatt godt vare på.Veldig kjedelig om det skulle resultere i premature rier. Er jo litt tidlig ennå om det skulle bli en fødsel så jeg skal være ops på det. Tusen takk for svar:-)

Skrevet

Jeg går med masse kynnere og har mensmurringer. Ofte om kvelden og natta.

Er sykemeldt pga stor knneraktivitet og ble sjekket for modning i dag.Livmorhalsen er flat, men ikke åpning ennå. Uke 32 her. I dag skrev legen Preeklamsi på helsekortet og henviste til Ul.Tror det er mest fordi han er redd for å gjøre noe feil. Jeg har ikke jordmor.

Ville prøvd å ringe jordmor eller føden om du føler deg usikker.

Skrevet

Han skrev selvfølgelig ikke det. Det står noe helt annet, men han skriver så uleselig at jeg ikke har klart å lese det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...