snart mor til 3 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 http://www.aftenposten.no/helse/article2306172.ece savner rødvinen min!! hehe...men hva tror dere om dette da?? blir alltid litt skeptisk til alle de velmente rådene som kommer i hytt og gevær...
Voyeur Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Tror ikke et glass eller to har noe å si. Du trenger derimot ikke hive i deg hele flaska mens babyen ligger ved puppen:)
snart mor til 3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2008 må bare si en liiiten ting..nå blir jeg vel ansett å være en superbitch (hehe) men,same shit.. på siden jeg gav linken til har flere kommentert artikkelen..inkludert noen fedre.. disse kan da ikke forstå hva det er som gjør det så vanskelig for oss mødrene å gi avkall på alkoholen mens vi ammer.. hadde en av dem kommet med en slik kommentar til ansiktet mitt skulle de pina meg fått seg et slag (ikke at jeg slår da men..hehe).. Mannfolkene skulle selv vært nødt til å gi avkall på nikotin og alkohol gjennom svangerskapet og ammeperioden,skulle vært nødt til å spise tørr biff og ihjelsteke alt...da skulle de fått komme og kommentert noe.. det å ta vare på ungen under svangerskapet og i tiden etterpå er en jobb for BEGGE foreldrene.. barnet er lykkelig og glad i magen om mor er det...blir mor glad og lykkelig av en full mann?? heller sjeldent.. blir barnet tatt vare på av en ansvarsfull far om far har drukket en flaske vin eller en sekser øl?? nei helsikke heller...mener ikke at far SKAL være edru han og under svangerskapet,men er prinsippet med det hele..skal se den gjennomsnittsmannen med gjennomsnittlig alkoholforbruk som bli overlykkelig over et alkoholforbud..eller får beskjed om å kutte snusen i minimum ett år fram i tid... jeg savner et glass rødvin..der er gode alkoholfrie alternativer til både øl og hvitvin,men ikke til rødvin..det er bare slik det er... (nå ble dette litt langt,var ikke meningen..måtte bare...)
2 søte små gutter Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ser overhodet ikke problemet med å la være å drikke alkohol under svangerskap og amming. Det er tross alt en veldig kort periode av livet ditt totalt sett det er snakk om, og er det ikke bedre å være føre var ? Det skal ikke store alkoholmengden til før barnet merker at mor er annerledes, og alkoholen går over i melka selv om det er små mengder og får den bla. til å smake annerledes. Drikk vann, jenter
snart mor til 3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 har heller ikke noe problem med å ikke drikke under svangerskapet... savner rødvinen ja,men det er ikke verd risikoen det er.. men gleder meg til ungen er ute,og det er gådd en stund slik at jeg kan ta meg et glass rødvin igjen.. og da mener jeg også ETT glass..hehe.. men da tar nok en stund ja...
cille35 Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Når svenskene, som ikke akkurat er kjent for å være løsslupne og uforsiktige, nå modererer sitt tidligere råd om totalavhold, mener jeg det er belegg for å si at et glass er helt ok. Jeg synes faktisk nærmere to år uten vin er vannvittig lenge, og jeg "misunner" dere andre som synes det er helt uproblematisk. Jeg synes det er godt, det gir for meg økt livskvalitet og jeg opplever det som et helt reelt "tap" å ikke kunne drikke. Selv om jeg altså skal ha barn igjen, overskygger det ikke alle andre lyster jeg har. Jeg drikker ikke nå som jeg er gravid, men jeg vil helt klart ta meg et glass chablis på verandaen når snuppa er født i juni. Det ville jeg gjort uavhengig av denne rapporten, men jeg dog greit å ha det svart på hvitt at det ikke medfører noen psykisk risiko for barnet. At vi selvsagt helst selvsagt bare burde drikke vann, spise fet fisk, naturlige grønnsaker mens vi gå helsebringende tur 30 min om dagen er og blir råd og ikke plikt. Etter å ha deltatt i svangerskapsundersøkelsen, blitt bedt om å "spre det glade alkoholfrittbudskap" av jordmor mens jeg fikk ørtogfjørti brosjyrer stukket i hånden, samt måneder her inne på BIM er jeg nå litt mettet på velmendende livsstilsråd kjenner jeg. Nei, det skal bli liddelig godt med et glass vin!
cille35 Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 he he, mente selvsagt fysisk risiko for barnet :-)
snart mor til 3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 ikke sant??har også termin i juni jeg og gleder meg til å sitte ute på verandaen og nyte finværet med et glass vin og nyte stillheten..kun fuglene som kviterer... mmm..skal bli herlig!!! jeg gleder meg til sommeren jeg..hehe...
cille35 Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Takk og godt å vite vi er flere! Kjæresten min og jeg har allerede planlagt å pakke ned en avkjølet flaske vin og noe god piknikkmat, så skal vi trille ned til stranden. Der skal vi nyte livet vårt, og det nye livet vi har lagd sammen, mens vi ser på havet. (Vel, om vi ikke får kolikkbarn, jeg blir dårlig etter fødselen, hans to og min ene fra før går berserk av sjalusi, det regner hele sommeren osv osv osv). he he :-)
Trulte76 Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 siden jeg var gravid med de to første har jeg alltid hørt og lest at et glass vin skader ikke..bare man venter 1time med å amme..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er 7 dager over min termin. (kommer ikke inn på min side, får ikke byttet nick) Og jeg gleder meg masse til sommeren kommer da jeg kan nyte et kalt glass hvitvin i solen, og jeg har tenkt å full amme. Ser ikke problemet jeg da, man drikker jo ikke når man ammer, men etter at baby er mett og det er timer til det skal ha mat igjen. Eller pumpe en flaske eller to da for å være sikker, ett glass vin forsvinner ut av blodet/melka etter tre timer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå