Gå til innhold

Har så lyst på en sigarett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir bare vanskligere og vanskeligere for hver uke som går nå..

greit så var røykeslutten et helvette i begynnelsen.

har nå vært røykfri siden 1 desember..

men jeg har lyst på en røyk!!

har lyst til å kjenne den goode duften når man tenner sigaretten,og den herlige følelsen av å røyke..

kan godt være det graviditeten eller noe slikt,men jeg syntes at en sigarett lukter fantastisk godt!!!

tenker ofte at det kan jo ikke skade meg bare een sigarett..men vil jo egentlig ikke..føler at jeg har vært SÅ flink og klart å slutte...har ikke lyst til å bli avhengig igjen..men har veldig lyst til å kunne røyke når jeg selv ønsker det...

ååh!!

har ikke lyst til å ha lyst på røyk..men har veldig lyst på en røyk!!!

får hver gang jeg får høre det om at "tenk hvor mange som røykte tidligere,og alle de ungene ble jo friske" føler jeg at jeg havner litt nærmere stupet..

har jo ikke så mange månedene igjen nå før ungen er ute..så SKAL klare det..jeg SKAL SKAL SKAL!!!

håper bare jeg klarer det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk så lyst til å si at du er så FLINK som klarer å motstå!!!! Tygg en tyggegummi, spis en gulrot, puss tenner eller ta en tur ut: Finn på noe som tar tanken litt vekk fra sigaretten. Hjalp meg i allefall!

Skrevet

prøver...tro meg jeg prøver...det gnager bare så veldig!

når kommer dette livet som lykkelig ikkerøyker som alle prater så mye om??

klarer ikke se noe positivt med et liv som ikkerøyker jeg...

ikke føler man seg bedre og ikke smaker maten bedre (noe som de fleste oppfører som de mest positive tingene ved det hele).

dette kan selvfølgelig ha noe med hormonene som regjerer i kroppen,men..hehe..

nei,ser ikke sjarmen i det hele tatt..

håper virkelig dette lykkelivet kan komme snart..for jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare dette...

Skrevet

Kjenner suget innimellom jeg også,men det er bare å stå imot:-)

Er ikke aktuelt for meg å røyke nå.

Sluttet 8.nov men blir nok ikke vant til det med det første.

Flinke som klarer da hvertfall!!

Skrevet

Jeg har hatt det som deg, men husk at det ikke smaker så godt som det du tror. Jeg "sprakk" med en i julen, og det smakte faktisk ikke noe godt i det hele tatt. Likevel drømmer jeg om det, og i drømmen er det selvsagt kjempegodt. Mitt råd er å ikke tenket at om noen måneder er barnet ute, og du kan røyke (jeg tolker deg dit at det er det du mener). Tenk at du ikke skal røyke mer overhode. Ikke begynn igjen, nå når du er så superflink. Det blir faktisk enklere jo lenger tiden går, og helsegevinsten for deg er som du vet enorm. Du er kjempeflink som har greid det nå under svangerskapet, prøv å tenke på deg selv som røykfri også etterpå. Lykke til!

Skrevet

Vi er jo rett å slett rusmisbrukere...:-S

Men jeg synes gså at du er kjempe flink!!:o):O):o)

For meg hjelper det å lese om hvor skadelig det faktisk er for fosteret, og faren for døfødsel og krybbe død. Ikke FAEN om jeg går gjennom dette for å selv forårsake mitt barns død!

Tenk også på at du MÅ jo ikke slutte for alltid.

Bare holde deg en periode.:o)

LYKKE LYKKE TIL!!!

Håper du klarer dette og slipper å ha dårlig amvittighet.

"nytelsen" varer jo bare i 5 min alikevel. Tenk på hva de 5 min i ny og ne kan forårsake....

Skrevet

Jeg sluttet da jeg testet positivt med nr.1. Det gikk helt fint...

...helt til jeg gikk på en smell med 2 spontanaborter. Det gikk til hodet på meg og jeg begynte å røyke igjen.

Da jeg ble gravid med nr.2, var det virkelig vanskelig å slutte, jeg innfømmer at jeg smugrøykte noen ganger i svangerskapet. Og begynte å røyke igjen like etter fødselen - idioti!

Det var vondt når min 2 år gamle datter sa: "Mamma, det er dumt å røyke." (Dette hadde hun selvsagt lært av andre voksne rundt henne.)

Da jeg nå ble gravid igjen var det lettere å slutte enn forrige gang, men FY så vanskelig det er. Har fortsatt lyst på røyk, men jeg vet at det er nå eller aldri. Vi er flinke som lar være :)

Dette svangerskapet+ammetid skal være slutten på min røykekarriere -

For alltid!

Skrevet

jeg vet det..fullstendig smertefullt klar over det...

er det eneste som holder meg igjen...

hvorfor startet vi egentlig noen sinne??det er jo det dummeste vi noen gang har gjort!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...