Gå til innhold

Når vi snakker om konf.gaver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det normalt å gi egentlig?

Vi har ganske dårlig råd, men er min yngste bror.

Han forventer vel penger, men vet ikke om det er det vi ønsker å gi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg og på, skal til samboeren til pappas datter, og har jo ikke noe familieforhold til henne egentlig.. Aner ikke hva jeg skal gi :P

Skrevet

dytt

Skrevet

Skal gi til en konfirmant digitalkamera, kjøper det på tilbud så man får et greit kamera til ca 1200 kroner inkl minnebrikke. Vi er invitert hele familien da, 5 stykker totalt til middag og kaffe.

Skrevet

Vi er invitert alle 3 her også. Men 1000 kroner og over altså? Er det normalt? Nesten så jeg ikke tror jeg har samvittighet til å dra med mindre gave.

Skrevet

Jeg synes i alle fall ikke 200 kroner pr snute i korte trekk er mye, men det er meg da. Vet naboene som bor rundt skal gi mellom 300-400 kroner og de er ikke invitert engang i konfirmasjonen på hverken kaffe eller middag.

Skrevet

Neida, men da har dere antakeligvis råd til det også?

Vi har en samlet inntekt på 17 000 her, og sitter ikke igjen med så mye etter alle regninger for tiden. Og dette er da så lenge vi får redusert barnehagesats og utsettelse på å betale studielånet. :(

Skrevet

Halvbroren til sambo skal konfirmeres i mai.

Vi har tenkt å gi 1000 kr og et gavekort på 500.

Skrevet

Jeg nekter å gi penger, selv om det er det eneste de ønsker seg. Har mye mer sans for at konfirmasjonsgavene skal være noe man får bruk for som "voksen". Det er kansje ikke så morsomt å få duker, sølvtøy, viktige bøker ol når man er 14 - 15, men det bryr jeg meg ikke om. De fleste setter pris på det når de blir litt eldre. Arvegods som har vært lenge i fammilien er også noe jeg synes er fint å gi bort i konfirmasjonsgave.

Skrevet

Denne løsningen her går vi for:http://www.pixmania.com/no/no/757313/art/canon/powershot-a470-bla-etui-p.html?itag=9698

Men da kjøper dere presang som lommeboka tilsier! Vi har da 2 lønninger og tjener rimelig bra så dermed gir vi dette som presang!

Skrevet

sukk! Vi har fire konfirmanter i juni. Er fadder til en av dem. Må nok begynne å spare:)

Skrevet

min kusine skal konfirmeres nå, og lillebror neste år.. Jeg regner med at vi kjøper gave sammen med mine foreldre til kusinen min. Det vil i praksis si at mamma og de kjøper, og vi står på kortet, eller at vi kjøper et lite smykke av noe slag til 200 - 300 kr...

Til lillebroren min gir vi nok gave på mellom 500 - 1000 kr, avhengig av hva han ønsker seg.. Vi kommer nok ikke til å gi penger, med mindre han kommer med noe kontret kan sparer til...

Vi er 2 studenter, så vi har ikke flust med penger pr mnd vi heller, så vi sparer litt hver mnd til tilfeller som dette, bursdager osv....

Skrevet

Gi etter hva dere har råd til.

Vi ga 750 kr til min nevø, broren min ga endel mer, men han mye bedre råd enn oss og..

Skrevet

Vi kjøpte for 1000 kr til lillebror,kjøpte barbermaskin vi da:) Han ble glad for den.

Ellers så finnes det mange tøffe police smykker da!

Men ønsker han seg peng hadde jeg nok gitt det!

Skrevet

Da nevøen min konfirmerte seg for 2 år siden, ga vi han 500 kr. Han har alltid vært gull-gutten min, men følte at 500 kr var mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...