Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Lurte på hvis dere har ordne ferdig allt til babyen ska komme? Når begynnte dere å handle tingene??? Er i 6 ( +++ dager) mnd og har sett på babyting, men lurer på om det er for tidlig å handle inn allt?? Hva trenger man til babyen???? , er litt redd at jeg ska glømme ting....
Hvitkløver2020 Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jepp, her er alt klart. handlet inn og funnet frem fra storebror..vasket og lagt i stellebordet. Vognen er hos mamma..vil ikke ha den i huset jeg=) Bare igjen å re opp senga og det gjør mamma og mannen min når vi er på sykehuset. er 37+0 i dag og har kun igjen å pakke "baggen"=) Det skal jeg gjøre i dag..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg begynte så smått å kjøpe inn etter ultralyden etterhvert som det dukket opp tilbud og ting jeg ønsket på finn osv;) Har ikke allverdens med penger og det er jo regnet ut at et barn koster 25000kr i snitt så dermed er jeg veldig glad vi har fått spredd det over mange mnd. Idag er jeg 28+5 og har vogn, bilsete, seng, badebaljer, klær, sengetøy og div bleier, brystpumpe osv i orden. Og fortsatt har vi en del ting igjen. Er selvfølgelig ikke alle som trenger like mye som meg men er overraskende mye ting små babyer trenger likevel. Vogn, seng og klær kommer man iallefall ikke unna;) Formen begynner å reduseres sakte men sikkert her så er glad jeg har kunnet bruke den gode (og lange) ventetiden til å shoppe gradvis! Nå er alt babystæsjet lagret klart til å pakkes frem og vaskes sånn rundt uke 37 tenkter jeg.. Da er det bare "kos" de siste ukene. Mistenker at jeg trenger noe å gjøre i den tiden! Husk at det kan være bestillingstid på vogn om du skal kjøpe det nytt og ha en spesiell farge (opptil 3 mnd), så kan være smart å finne en du liker nå God shopping!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Glemte å svare på et av spm dine: Både babyshop, rudo og fru lyng har forslag til handlelister på hva de små trenger på sine hjemmesider og i butikken. Veldig kjekt med slike lister. Er mye man ikke kommer på på egenhånd (dette til tross for at jeg har jobbet i babybutikk i 2 år selv.. hehe).
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har alt klart bortsett fra vogna! Har egentlig bestilt en søskenvogn, men det har bare vært rot med den bestillinga så jeg vurderer å avbestille den og finne en annen. Har bare 3 uker igjen til termin, så nå bør den kommer i hus snart :-s Ellers har vi kjøpt en seng, som enda står i pappesken sin hehe. Skal prøve å få satt den opp en av de nærmeste dagene. Alt det andre er på plass, både bilstol, kommoder, stellebord +++ Mye av klær osv er etter storebror, så vi har ikke trengt å handle inn alt nytt denne gangen. Kjenner tiden er knapp nå, må få pakket sykehusbagen også snart, for sist gang fødte jeg 10 dager før termin..
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Hei Jeg er 30+3 på vei. Jeg har begynt å handel en del, og avtalt henting med de jeg skal arve ting av. Jeg venter litt fortsatt med å vaske det tøyet jeg har kjøpt. Jeg tenkte også at jeg skulle vente med å shoppe babyting, men klarte ikke. Og har egentlig funet ut at det er greit å fordele kostnadene på noen lønninger. Det koster å få barn. Det er greit å ha det meste i hus før uke 37 for da kan ting tross alt skje. Øverst på siden her har BIM kjøpeguide. Ganske grei som huskeliste.
LadyLuck & Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 har en dag til termin jeg, og tror det er en del som mangler enda.. H*n kommer til å overta en god del fra "Storebror", men mangler nok endel, men det tar vi etterhvert... =0)
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Jeg kjøpte de første små babyklær når jeg hadde passert 12 uker, for å feire litt:) Har småhandlet litt heletiden, unngått å handle inn alt på en gang. Er nå 38+1 og alt er klart:) Gjorde siste innkjøp i forrige uke, det var bilstolen. Sengen er redd opp(lagt pledd over), vugga står på stua, vogna er plassert i gangen, klær er vasket og lagt i stellekommoden osv. Sykehusbagen står også klar på soverommet. Synes det er såå koselig å ordne i stand til litj-jenta kommer, koser meg masse:) Lykke til framover:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Gleder meg sånn til å klargjøre hele huset som du skriver her.... åååååååhhh. misunnelig ja;)
*H* Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 niks, jeg har kanskje halvparten klart... har vogn,bilsete og vippestol, samt 4 bodyer omtrent. skal kjøpe kommode + stellepute, badebalje med sittegreie i, barneseng, dyne til seng og vogn, div.tepper, noen klær til (får mye av dette regner jeg med..), brystpumpe og div. andre småting.. følte meg klar da jeg fikk vogna, men det er noen mnd siden nå, og ingenting annet er klart, og nå i uke 35 føler jeg nesten det er litt stress :S
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Hehe.. Det er bare å glede seg:) Er mange turer inne på barnerommet og titter om dagene jeg nå ja;) Sitter å ser på vugga som står klar på stua også Så hun kan egentlig bare komme nå, alt er klart
mammailin Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Jeg var omtrent ferdig å handle inn alt i ca uke 33! mange "klager" på at vi førstegangsfødende handler inn alt for tidlig, men jeg er veldig glad for at jeg gjorde meg tidlig ferdig! fra ca uke 35 klarte jeg nesten ikke å gå i butikker lenger, ble svimmel og følte bare får å legge meg ned.. ingen fare i å være tidlig ute godt å bruke de siste ukene på å slappe av fram mot fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå