Pusur_mor Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Hei ! Ser her inne at flere sier at vannkopper er farlig når man går gravid. Jeg lurer på hvor dere har den opplysningen fra. Da jeg gikk gravid med nr 4 fikk de 3 eldste vannkopperi mars og jeg hadde termin i mai. Jordmor sa at det var bra at de fikk det da. For det hadde vært værre om de hadde fått det når minsten var født. Er ikke noe særlig for nyfødte å få det. Mulig det er endret praksis siden 2003, men det var i allefall det jeg fikk fortalt av jordmor da.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Min jordmor sier at dette kan være farlig hvis mor er smittet (og du kan være smittet selv om du har hatt det før og ikke har utslett/er syk) ved termin/fødsel. Da kan barnet bli smittet på vei ut, og det er visstnok veldig hardt for en nyfødt.. Men tidligere i graviditeten skal det ikke være farlig nei. Jeg fikk sjekket dette skikkelig for noen uker siden da vi hadde utbrudd av "uspesifisert" utslett her i huset. Det er kun røde hunder og parvorvirus som kan være farlig hele veien, og røde hunder mest i begynnelsen.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå