Gå til innhold

Jeg vil gifte meg..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altså heeeelt syk etter å gifte meg med samboeren min.. Vi har snakket om at vi kanskje kan gjøre det til neste sommer. Samboeren min foreslo at vi kan gifte oss på St.Hansaften 2009, fordi 23. og 24 juni liksom er våre datoer. Vi ble sammen 24.juni 06, forlovet oss 23.juni 07, har termin 24.juni 08.. Så da burde vi vel egentlig gifte oss 23.juni 09 da =P

Jeg føler at jeg begynner å ta litt av her nå.. Har skrevet gjesteliste, vet hvem jeg vil skal være toastmaster, har bestemt hvem vi ønsker skal være fotograf, har bestemt menyen, vet hvor jeg ønsker å gifte meg og hvor jeg ønsker å ha festen. Har begynt å se på kjole, tenker på blomster og dekor generelt. Og i går satt jeg opp et midlertidig budsjett for hele kalaset. Tror vi kan komme unna med å et flott bryllup til under 60.000 =)

Vi bor på Hadeland, Norges grønne lunge. Og her er det virkelig mange fine muligheter ift hvor man kan gifte seg og ha festen hen. Vi har jo Søsterkirkene i umiddelbar nærhet og Gamle Tingelstad kirke er jo heller ikke langt unna. Og det er mange fine festlokaler her også. Et gammelt, nedlagt brenneri (for alkohol).. Et vennepar av oss hadde festen der. Nei.. Nå må jeg gi meg! Sånn som jeg holder på, kommer vi til å være gift lenge før babyen vår melder sin ankomst =/

Men jeg er bare så giftesyk.. *drømme*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å planlegge tidlig er utrolig deilig!

Vi var ferdig med alt i mai, og giftet oss i august..

Da hadde vi hele sommeren til å bare slappe av og bare nyte hverandre :)

Kos deg med ideene og planene, bestill lokale tidlig.

Vi lagde alle bordkort og innbydelser osv selv - hvis dere ogsp gjør det er det jo bare å begynne nå, så blir det nøye og du slipper å stresse de siste ukene.

Skrevet

det er en fantastisk tid når man planlegger bryllupet sitt..der er ubegrensede muligheter,og nettsider for alt.hehe..

på lik linje med snartmamma? laget vi og alt av innbydelser,bordkort,menyer osv osv selv... var et sykt sykt arbeidsstykke uten like,men absolutt verdt det..hehe.. skal ikke si at min kjære mener det samme,men han er enig nå i ettertid om at det er godt å vite at vi gjorde det selv... :)

er bare å starte tidlig hvis dere også skal gjøre slikt selv,for det tar tid og energi! men det er sååå morsomt,og såå deilig i ettertid!! :)

Skrevet

Ja, vi (jeg!) skal lage bordkort, invitasjoner og alt sånt noe selv. Vi er nødt til å tenke økonomi også, samtidig som jeg elsker å drive med sånt =) Og jeg er jo hjemmeværende så det kan jo være en fin måte å fylle dagene på også, spesielt de dagene jeg ikke orker å gjøre noe husarbeid =) Men jeg er litt redd for å være for ivrig og da.. Smånervøs for at det kan bli for mye for samboeren min =P Men han har jo fridd til meg.. Og det var jo han som foreslo at vi kanskje kan gifte oss neste sommer, så det er jo ikke BARE jeg som smådrømmer litt her da *smiler litt ondskapsfullt*

Og han viser jo en viss interesse han også. I går hadde jeg jo "lekt" meg på word (hans ord), med budsjettforslag og en liten plan for hvordan jeg ønsker at vielsen skal være. Han så det da han kom hjem fra jobb og så på budsjettet sammen med meg. Han virket også ganske så enig i det jeg hadde skrevet om vielsen =) Det kjennes så godt når han ikke avviser det jeg har puslet med om dagen, at han viser interesse for det og kommer med sine forslag =) Nå skal jeg til mamma en tur og kanskje jeg kommer til å ta opp dette med henne også.. Da tar hun vel helt av =D Hun har sagt at hun gleder seg voldsomt til å være med meg for å finne brudekjolen... =)

Skrevet

Hei!

Jeg vil også gifte meg! Vi hadde egentlig bestemt oss for sommeren 2010, men pga søskenplanlegging, syke & skrøpelige besteforeldre osv vil jeg gjerne flytte det fram et år!

Var litt redd for å lufte tankene mine med kjæresten min i går kveld, men vettuhva?? Vi lå i senga og diskuterte bryllup, bordplassering, lokale, meny osv i over 2 timer i natt!!!

Da skal jeg slutte å slette loggen når jeg har vært inne på bryllups-planleggingssidene, og heller innlemme ham i prosessen... =)

Men jeg er litt i villrede da; lurer veldig på HVA som må planlegges? Vil ikke ha noe gigantisk bryllup, selv om jeg vil ha med så mye slekt som mulig, og vil i allefall prøve å tøyle budsjettet litt!

Skrevet

vi forlovet oss på lille julaften i 2007 og har egentlig kjempe lyst til å gifte oss, men tror ikke vi har råd (jeg er student). Er det noen som har lyst til å dele sitt budsjett?for 60.000 hørtes jo faktisk ikke så ille ut:)

*drømme*

Skrevet

Jeg synes 60.000 høres mye ut jeg! Men det er vel maten som drar ivei da... Aner ikke hva mat til 40 stk kan koste jeg? Vi vil gjerne leie et grendahus eller lignende, ikke hotell, så det blir vel kanskje billigere?

Huff, er BLANK på dette!

Skrevet

Ikke bare jeg som er godt i gang da skjønner jeg ;) har reservert kirke og lokale allerede vi, og vår dato er 08.08.09!! hehe ;) men greit å ha ting klart i god tid synes nå jeg da!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det er bare å kjøre på det vet du :-)

Så bra at du har sambo på gli, da blir det enklere å få gjennomført det også ;-)

Klæm

Skrevet

jeg har termin i april, og sambo fridde til med i november.. egent vil jeg gifte meg til sommeren, men med tanke på baby og stress, venter vi et år, 04. juli 09. da er tulla litt over året, og ikke sååå avhengig. så da slipper jeg ammebrudekjole hahaha. jeg er glad vi ventet et år, for å skulle planlegge bryllup oppi babytid hadde jeg ikke orket!

lykke til, det blir nok kjempefint slik dere har tenkt:)

Skrevet

Nå føler jeg meg syk-syk-syk.

Vi kommer altså til å gifte oss TIDLIGST neste sommer, sannsynligvis ikke før sommeren 2010.

Har to store innleveringer på skolen i begynnelsen av april, og gjett hva jeg har brukt formiddagen på???

BORDPLASSERING I BRYLLUPET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitter her og skjemmes.... :-)

Men det er jo såååå gøy å planlegge! Spesielt sånne ting som ikke koster noe, og som man kan gjøre hjemme i stue. Litt tidlig å skrive invitasjoner og sånn... :-)

Skrevet

Åhhhh, nå fikk jeg lyst til å gifte meg igjen jeg! Kos dere med planlegging og alle forberedelser. Det er en dag som virkelig ikke blir glemt. Vi gifta oss 28 juni 2003 og det på en varm dag. Har alle bilder, bordkort ( som vi laga selv ), sanger, kjolen min og gode minner. Det kosta jo litt da, men hvis dere sjekker opp grundig så bør det ikke bli så dyrt.

Skrevet

Jeg har satt opp et midlertidig budsjett.. Regner med at det blir noen endringer på det, men alt i alt tror jeg ikke det er så ille. Jeg har regnet at vi blir 32 stk til middag, samt 70 stk tilsammen til festen.

Kjole, tilbehør, brudebukett og frisør til brud ca 8500 kr. Klær, sko og frisør til brudgom ca 3000. Antrekk brudesvenn 1000 kr. Blomster og musikk i kirken 1000 kr. Leie av finere lokaler/ferdig pakke inkl. mat, drikke og servering 30.000 (middag til 32stk). Bryllupskake 1000 kr (alle andre kaker baker familien (stebror er baker), eventuelt jeg selv). Fotograf 1000 kr. Trykksaker, invitasjoner m/porto, kirkeprogram, borkort, meny... Alt sånt lager jeg selv, så regner bare å bruke penger på "råvarene".. Hva med å sette av 2000? Gifteringer 5000 kr. Morgengaver til begge 2000 kr. Takkekort m/porto 1000 kr. Alt i alt blir dette 55.500 kr. Det er jo under 60.000, men det er helt sikkert noen av postene som kommer til å koste mer enn hva jeg regner med.. Derfor er det jo greit å sette utgiftstaket litt høyere, slik at man føler seg veldig flink hvis man ikke bruker opp alt =)

Skrevet

Lykke t folkens,d e kjempe kjekt å planlegge.

Eg gifta mg 11 august 2007 å hadde en fantastisk dag.

Hadde 91 gjester å tror vårt budsjett kom på ca 60.000kr.

Me gjor alt sjøl,mi venninne e fotograf,svigermor laga bryllupskake. Men det e allti små ting som dukke opp. Å masse små ting kan og bli en god sum.Så greit å ta i litt på d meste. Fotograf:1000kr va lite...

E d for at han bare ska ta bilder elle?

Eg bet, t mi venninne 3000kr, da tok hu 1000bilder.

Altså bryllupsbilder + på festen osv.

Så satt hu å redigerte alle bilder å samla di som blei best å brente på cd t oss. Så me kan fremkalle di me vil ha.

Skrevet

Jeg har beregnet 1000 kr til fotograf fordi vi ønsker å spørre onkelen til samboeren min om å ta bilder. Vi tenker da at han kan gjøre dette gratis og at vi betaler for fremkalling av bilder og eventuelle andre utgifter. Har valgt å kalle posten for "fotograf" istede for "bilder".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...